Gå til innhold

Jeg gruer meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over helga skal jeg til samtale med jm om min forrige fødsel, som var ganske traumetisk. Jeg har ikke snakket med noen andre enn mannen min om den siden den dagen, nå er det to år siden. Hadde heller ikke utsjekksamtale med jm når jeg reiste hjem. Jeg har alle papirene fra fødselen da, men kommer ikke lenger enn til å ta de frem før jeg blir uvel. Nå må jeg gå gjennom alt ila helgen, i hjemmelekse fra jm. Etter samtalen med henne skal jeg sannsynligvis til samtale på sykehuset, slik at jeg kan bli litt forberedt i forkant av neste fødsel.

Har noen vært på en slik samtale? Jeg gruer meg så innmari og vet ikke hva jeg skal forberede meg på egentlig... Trenger bare et oppmuntrende ord ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å tenk at dette er noe du var igjennom, ikke noe som trenger å skje igjen! Ingen fødsler er like. Du skal bare lese igjennom papirene og gå igjenom det som skjedde da slik at du og jm vet hva som skjedde for å unngå det samme denne gangen :o)

Min andre fødsel, som jeg grudde meg noe helt vanvittig til, var mye lettere og mye mindre traumatisk enn den første!

Lykke til!

Skrevet

Det høres bra ut! Jeg håper også på at det skal bli en helt annen opplevelse denne gangen. Jeg vet jo at fødsler er forskjellige, men mitt "problem" er at jeg hadde en helt identisk fødsel som min mor hadde med meg. Det bekymrer meg ;)

I tillegg er jeg jo veldig takknemlig da, for at de prioriterer så høyt at jeg skal synes det er greit før fødsel denne gangen, sånn at jeg ikke får panikk når veene kommer ;)

Skrevet

Hei. Det går bra! Det at du hadde en lik fødsel som din mor første gang trenger ikke å ha noe å si for andre gang ;o)

I mitt tillfelle, jeg brukte 24 timer på første fødsel, så var jeg livredd for å gå igjenom det samme. Jeg fødte også med 2 års mellomrom og kroppen var liksom mer forberedt enn meg.. det gikk mye lettere. Det var som om kroppen viste hva den skulle gjøre denne gangen ;o)

Skrevet

Det høres bra ut! Jeg satser på at jeg får det sånn også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...