Gjest Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Hei Det ble malt hjemme hos oss igår, en trapp. Men det ble malt med oljebasert maling til min fortvilelse. Det var ikke luftet ut da jeg kom hjem, men har luftet ut konstant siden igår.. Noen med erfaring?Bør jeg bekymre meg for dette? Setter meg opp på listen over hysteriske:-)
PogT med septemberprins :o) Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 For det første har jeg lite erfaring omkring dette, men tror du har lite å bekymre deg over. Luft godt ut av huset, og føler du deg uvel av lukta hadde jeg bare tatt meg en tur ut. Veit om flere som selv har malt under svangerskapet, og hvor dette har gått bra. Selv ønsker jeg ikke å gjøre det. Apropo oljemaling eller ikke, vannbasert er gjerne like ille, har en mann som er byggtapetserer, og man skal f.eks. ikke legge inn unger på barnerom hvor det er malt med vannbasert før det har gått fire uker etter mailingen, så ikke bare bra det heller.
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Tusen takk for svar. Jeg håper at det ikke har gjort noen skade. Det er så mye å bekymre seg over. Har jo hørt om folk som har malt i svangerskapet, men jeg vil ikke gjøre det selv. Var utrolig unødvendig med oljebasert maling, men det visste vi ikke at de skulle male med. Tror SENS er den eneste sikre malingen uansett. Får bare håpe at alt er bra, tusen takk for svar:-)
Krøllefrøken Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Tror du kan ta det helt med ro. I forrige svangerskap drev vi og pusset opp hus, og jeg malte masse før jeg engang visste at jeg var gravid. Fant ikke ut det før jeg var 7 uker på vei, var veldig uplanlagt. Var veldig bekymret og sa det til legen, men han sa at jeg ikke skulle tenke på det. Selvfølgelig er ikke maling bra, men det er forskjell på å puste inn litt, enn å være omgitt av maling hele svangerskapet Det går nok helt fint
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Tusen takk for svar:-)Jeg blir så glad når jeg hører litt oppløftende ord om dette. Det er så mye man skal gjøre og ikke gjøre. Før i tiden visste de jo ikke at maling var farlig i svangerskapet engang.Og det gikk jo fint. Malte du med oljebasert da eller? Klem og så glad for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå