Gå til innhold

akkurat blitt gravid, og lurer på alt!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med:

-hva skal jeg kjøpe av vitaminer

-må jeg betille legetime så fort som mulig

-er det ok å trene som vanlig eller skal man ta det litt rolig

-kan man ha sex som vanlig (regner med det, men livredd for å miste siden vi har prøvd så lenge)

Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Folat og tran. Begge finnes i multivitamin for gravide. Gå på apoteket, de har spesielt for gravide:)

-Legen vil ha deg inn mellom 8-12 uke for blodprøve og helsekortskriving, men har du spøsmål burde du gå så fort du får time. Kanskje kombinasjon lege/jordmor annenhver gang? De har forskjellig fokus og du vil sikkert ha med deg så mye som mulig.

-Ten som vanlig, men om du blir kvalm og slapp må du lytte til kroppen din. Ikke løft så tungt at du må presse med magen og selv klarer jeg mer med sportsdrikk enn bare vann nå som jeg er på tjukken:) Når magen begynner å stikke ut er det lurt å ikke gjøre mageøvelser

-ja, sex er helt ok. Du kan blø litt lettere nå, men det er ikke fordi fosteretnblir skadet men fordi dine egne slomhinner er litt mer følsomme:)

Gratulerer og lykke til!

Skrevet

Bare et lite tips:

Hvis du bor i Oslo og vil føde på Riksen eller Ullevål kan det være smart å dra til legen nokså tidlig så du får søkt om fødeplass. Sånn rundt uke 8 iallefall.

Skrevet

Eller send eget brev eller mail. Det gjorde jeg. Har venninner som har søkt i uke 8 og ikke fått plass på riksen så jeg råder alle til å sende brev med en gang de finner ut at de er gravide. Ble selv rådet til dette av en venninne og er henne evig takknemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...