Gå til innhold

halsbrann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg la meg for 5 timer siden, og får ikke sove pga halsbrann!

har ikke vært plaget med det før nå bare noen dager siden, og er 36 uker på vei.

 

lurte bare på om det er vanlig at det svir helt i fra brystet og opp i halsen? syns nesten det gjør litt vondt i venstre side av brystet når det står på..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, husker når jeg gikk gravid... Det svei akkurat slik du beskriver, og jeg tygde Link til den store gullmedaljen, og da gikk det fort over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt endel plager med dette tidligere, men det er spesielt ille nå. Er i uke 37 og må "sovne høyt" for å ikke føle at det renner over. Har nok blitt ekstra ille for min del pga en natt med omgangssyke - ikke å anbefale med stor mage, løs lukkemuskel til magesekken og dårlig blærekontroll!

 

Uansett - flytende Gaviscon gjør susen for meg, selv om den ikke smaker godt... Det gjør jo ikke medisin som hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det akkurat likt deg.helt grusomt.er også i uke 36.

jeg er mye plaget med halsbrann ellers også. noen tips jeg kan komme med

 

-ikke spis stekt mat eller sterk mat

-spis jevnlig,og drikk masse

-melk hjelper

-ligg høyt med hode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger til lovehearts her!! Tygg noen før du legger deg så skal du se det hjelper.. Og det er faktisk godt! :) Funker like godt som gaviscon på meg, også er det jo godt!! Også leste jeg at dersom du legger deg på venstre side så får du mindre halsbrann og det stemmer på meg!! Ellers funker melk eller andre ting som er base. For dersom man skal nøytralisere syre så må man ha base.. hehe litt naturfag....

 

Håper noe hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor mange pakker love hearts jeg har knasket, funker som bare det! Men skal si jeg skal kaste dem laaaaaaangt avgårde når jeg er ferdig, for nå er det kvalmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jg er extremt plaget med det.. prøvd alt å ingen ting funker... gaviscon og link har jg blitt imun mot.. så det går gaaanske mange pakker m de berømte sukkerbumbene love hearts:) det er der vekta kommer..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som hjelper på meg er og ta en slurk kaldt van hver gang de sure oppstøtene kommer..så jeg har altid en flaske i sengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAVISCON!!! kjøp dere en 120pk til 150kr, lønner seg mot disse 20stk pakkene til 60kr. Og disse kan dere tygge så mange dere orker av, uten at det tar skade for hverken mor eller barn. Gull verdt for meg+ at de smaker mye bedre enn LINK. :) lykke te alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid Gaviscon tabletter liggende på natt-bordet og tar ved behov. Blir som regel borte med en gang. Tar heller en til om det kommer tilbake. Har også ei vannflaske stående hvis tørr hals..

Ellers et tips, ikke legg deg på mett mage. La det gå noen timer fra du har spist til du legger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ungå å drikke cola, hjelper vist dere drikker det om dagen så kan det vere grunnen til plagene..

men gulerot hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...