Gå til innhold

Hvilken uke er dere i, og hvilke symptomer har dere?


Bare blåbær

Anbefalte innlegg

Her kan vi skrive litt om våre symptomer, Koselige mensmurringer, tretthet, sulten og strekkinger. Dele litt erfaringer om kvalmen som er velkommen, men kanskje ikke så koselig. De rare lystene osv osv osv...

Litt arti å høre hvordan andre har det på de ulike ukene.. ( vi førstegangs gravide er jo bare såååååå nyskjerrige)

 

Uansett.. Vi er gravide!!!!!! Og om 9 måneder så sitter vi med en liten baby eller 2 i armene våre..

 

Så da er det bare en ting å tenke da...

 

DET ER VÆRD DET!!!! :):):)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du, jeg er 6+6

 

* sterk kvalme (spyr ikke særlig enda)

* trøtthet

* sulten, blir velidg fort kjeeempesulten selv om jeg nylig har spist

* fryser på beina og generelt mye

* fått noen kviser, ikke mye, men har aldri ellers

* treg mage / løs mage om en annen

* håret på beina vokser tregere

* hormonell og følsom

* drømmer mye rart

* takler ikke sterke lukter, derav især manneparfymer

* har lyst på frukt hele tiden, har aldri det ellers, særlig appelsin

* har lyst på appelsinjuice

* selv om jeg er tynn, blir magen slappere med en gang jeg blir gravid, kan nesten se ut som om magemusklene bare melder seg helt ut.

* sterke mensenmurringer i korsryggen til tider

* pulserer litt nede i magen og rundt eggstokkene, strekker seg nok.

 

Det var det jeg kom på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 8+6 og er KVALM! Blir snart gal av den kvalmen! Pga en gastro operasjon jeg har hatt for et år siden, har jeg ikke lenger magesyre, så min spy funksjon virker ikke lenger, så jeg er bare nødt til å gå rundt og være kvalm, uansett hvor hardt jeg prøver å kaste opp, så går det ikke an :(

 

Har også ømme pupper sendt fra helvete, oppblåst mage, svimmel, humørsvigninger, en sinnsykt økt matlyst, fryser døgnet rundt, og blir veldig fort sliten.. Er avhengig av å få sove en time på ettermiddagen, og legger meg tidlig om kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på, jeg opererte ut galleblæren min i 2007 ! Jeg fikk jo barn før det også da, og var lile kvalm om ikke hakket verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 4+3, men har masse syptomer:

 

- ømme pupper som nesten har vokst ut av BH`ene mine allerede

- oppblåst mage

- mensmurringer, småstikking og "bobling" (kjennes ut som små "fantomspark" for meg som har vært gravid før!)

- fryser lettere

- må oftere på do

- humørsvingninger

- er om mulig enda mer bekymret for de to ungene jeg har fra før

- tørst hele tida

- litt "uggen" nesten hele tida

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 8+3 uker på vei...har bare vært litt små kvalm om morgenen, til tider litt sliten, noe menssmerter, men utenom det så har jeg ikke hatt noe særlig med symptomer...men hadde ikke det med første svangeskap heller =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i 7. uke....

jeg fryser veldig... og kjenner meg litt uvell.... blanding av litt kvalmen til tider og litt svimmel til tider... men går greit!,_)

har veldig ømme bryster... og øm i skjeden... (kjennes rart ut!) hehe

veldig sulten... og går mye på do...

 

 

dette er mitt 2. svangerskap... og første svangerskap kjente jeg bare på kroppen at noe var annerledes... og så lenge jeg spiste hver 3 time... hadde jeg ingen plager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 5+1.

 

Jeg har ikke så mange symptomer foreløpig, men regner med at det er stille før stormen. Forrige svangerskap var jeg ekstremt gravid i fire mnd. så jeg klarer ikke helt å slippe jubelen løs. Gruer meg til kvalmen evt. setter inn.

Men jeg har heldigvist lest at mange blir bedre i det andre svangerskapet, så jeg krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jeg blir forresten uvel og brekker meg når jeg kjemper ned et halvt glass med "fexin" som de reklamerer for på denne siden. Fysj, så ringt det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangsgravid og er 7+1

 

Symptomene mine er

 

- Ømme brystvorter, brystene har blitt fastere og området rundt brystvortene er større

- Uvel hver kveld i 7 - 8 tia, da hjelper det med litt mat

- Følsom på lukter

 

Ellers har jeg ikke så mye symptomer for øyeblikket, mensmurringene har for øyeblikket avtatt. Mulig jeg har litt mere kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er annengangsgravid (kanskje med tvillinger - det får jeg vite neste torsdag på tidlig UL) og dette er mine symptomer (har hatt symptomene fra jeg var 3+1 og testet positivt 6 dager før IKM:

 

* sterk kvalme, kaster opp i perioder, kommer litt an på.

* trøtt hele døgnet (sover rundt 12 timer + ett par timer på dagtid)

* sult (har kommet de to siste dagene, ikke vært sulten på flere uker pga kvalme)

* fryst mye de første 4 ukene, nå føler jeg meg varmere

* fått masse kviser (har aldri hatt så mye før, aldri hatt kviser før heller!)

* treg mage/hemorroider

* hormonell og følsom/humørsvingninger

* drømmer mye

* Fått veldig god luktesans

* Har så lyst på salat og yoghurt

* Drikker mye appelsinjuice og blåbær biola

* Har fått mage, magen begynte å komme i uke 5/6

* Murringer i korsryggen av og til - føler meg sliten i korsryggen

* stikker litt på hver side nederst i magen (er vel livmor som vokser)

* Veldig ømme pupper, det stikker og klør (kjennes nesten ut som brystbetennelse - sprenger veldig!!)

* Svimmel

* Veldig lite energi, orker jo nesten ingenting!

* Tisser litt oftere (heldigvis ikke på natta ennå). Lekker litt hvis jeg får kraftig nyse/hosteanfall.

* Føler meg uggen

* Bekymret hele tiden

* Går bare i joggebukse og utslitt t-skjorte, har bare sminket meg i 1 dag på hele 6 uker!!! Bruker vanligvis sminke hver dag og går i jeans og flotte overdeler, nå er det bare 1 mammabukse jeg går med ellers joggebukse. (håper det blir bedre snart!)

* Orker ikke sex (stakkars mann!)

 

Hehe - dette var jo nesten alle symptomer det tror jeg - med første mann hadde jeg nesten ingen symptomer i det hele tatt - nå har jeg plutselig fått ALT virker det som.

 

Jammen godt jeg er sykmeldt - har ikke sjans til å gå på jobben sånn her =)

 

Lykke til alle sammen!!!

 

Klems

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ca uke 7+4 i dag. Første barn.

 

*Trøtt. Grenseløst..

*Puppene..Auauau..

*Svært følsom for lukter/småuggen/kvalm - følger hverandre litt..

*Griner lett.. hehe. Holder å se en baby på tv-serien Ahus f.eks..

*Litt dårlig matlyst, samtidig som jeg av og til kan være grenseløst sulten.. det kan jeg forresten være 10 minutter etter jeg har spist og :-/

 

Og ellers.. fått bittelitt kviser, pleier ikke å ha det. Er en del svimmel. Stikker og herjer litt mindre i magen nå etterhvert heldigvis. Var ganske mye i uke 4-6

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Artig tråd!

 

Er i uke 6 og mine symptomer

- fryser

- ømme pupper,spesielt knoppen

- veldig sulten

- litt kvalm

- og noe skjer i magen. :)

 

Skal til legen i morgen og håper på tidlig ul siden termin kan være noe helt annet. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 9 uker på vei tror jeg (usikker termin).

- Har fått total avsmak fra kaffe, som jeg ellers er så glad i (men det er jo bare bra)

- Veldig ømme brystvorter

- Kvalme innimellom, kom ikke før i uke 8

- Et par episoder med svimmelhet

- Oppblåst, har allerede måttet legge vekk et par bukser

 

Skal ikke til legen før i midten av mars. Synes det er så lenge å vente...

 

Lykke til med graviditeten alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikadimoo; skummelt hvor mye vi har til felles!!!

Jeg fjernet galleblæren min i 2006!!! Etter 3 år i helvette med anfall og uvisshet....

 

Ellers så skal jeg ikke klage på mine symptomer...

Fryser litt (bedre nå), kvalm av og til bare, veldig ømme pupper, trøtt og glad i å sove! :)

Er 10+6 idag, ikke lenge til jeg går over i 2.trimester med andre ord!! :)

 

Uff, glemte jo å nevne matlysten min da....DEN er ikke alltid like lett å styre, må ha MAAT!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det er veldig mange som skriver om ømme bryster. Er det rart hvis man ikke har det? Jeg er 7+1 i dag, men jeg har ennå ikke merket noe i brystene. Jeg har en del av de andre symptomene, som trøtthet, ekstremt var på lukter, sulten, kviser på brystkassa (har ikke pleid å ha det), flyr på do hele tiden, oppblåst og en del "stikking" nederst i magen.

Men merker ingenting i brystene og syns det er litt rart ettersom det er noe som liksom skal være et av de første symptomene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fant ut at jeg var gravid i går, så alt er helt nytt og det har vel egentlig ikke gått helt opp for meg enda:)

Jeg er nå 4+4 (tror jeg), men har beg. å få noen symptomer:

 

- må tisse HELE tiden

- tørst, drikker masse vann

- øm i den venstre puppen:)

- TRØTT!!!!!

 

Nå går jeg bare å venter på kvalme og oppkast, slik jeg har hatt det i de to andre fullgåtte svangerskapene mine:) Yeah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 4 +3 etter mine egne beregninger, og symptomene mine er at jeg er:

 

- veldig trøtt (idag sov jeg fra ca kvart over 8 og til ti over 12 etter jeg hadde levert 3-åringen i barnehagen),

- jeg er sulten heeele tiden, men ingenting smaker godt, har utrolig lyst på frokostblanding og honning,

- fryser konstant,

- stikker/prikker i brystene konstant.

- reagerer på lukter fortere enn før, spesiellt morgenånde

 

Føles nesten som om de er større også, men d får heller samboer bedømme når han kommer hjem ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er 7+1 i dag og mine symptomer er:

- kvalm, særlig om morgenen og når jeg er sulten

- ømme bryster (som har blitt større)

- trøtt

- murringer nederst i magen

- sulten

- veldig opp og ned i humøret, begynner å grine av ekstrem oppussing etc.

- føler selv at jeg har begynt å få mage, men det er kanskje innbilning/oppblåst el. noe

- fryser

 

Er det noen andre enn meg som følte de hadde veldig sterk luktesans helt i starten og så har den forsvunnet? Rett etter jeg fant ut jeg var gravid ble jeg gal av alle luktene, men nå går det bra...Rare greier.

 

Ellers er jeg veldig glad & lykkelig over å være førstegangsgravid :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er nå 5 uker og 5 dager sånn ca. ble gravid etter inseminering, så skal på ul til mandagen.

mine symptomer:

kvalm.....

veldig ømme pupper... må sove med bh,gjort siden uke 4.

trøtt hele tiden, stakkar gull gutten min på 4 år.

murringer i magen hele tiden,

mye luft

veldig tørst

bobler i magen, noe som strekker seg der nede, allerede begynt å få mage.

orker ikke sex, stakkar gubbe.

mye irritert.

veldig svak for lukter, kom i går.blæ

 

er andre gangs fødene, men hadde masse symptomer med han, spøy til uke 25 og kvalm til uke 33 og da kom han.

 

men gleder meg veldig til ultralyd til mandagen, se hvor mange det er;D

termin 20 til 26 oktober

klem klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker på vei, og er andregangs. Kun 8 mnd siden forrige fødsel, så kroppen har sikkert endel av hormonene i seg enda.

Mine symptomer er;

 

*Kvalm, lett kvalme som lett kan manipuleres med riktig mat til rett tid, dog ikke så enkelt når man er travel småbarns mor, og gressenke.

Forrige gang var kvalmen lammende, så jeg er fornøyd så langt!!

 

*Trøtt, trøtt, trøtt, sover når mini sover på dagen, men går likevell og gjesper nå og da...

 

*Må på do hele tiden!! Spesiellt om jeg har spist/drukket noe som er vanndrivende (eks kaffe). Men regner med dette bedrer seg når livmora svever oppover:)

 

*Hormonell!!! Griner for helt idiotiske ting! Har til nå bare hatt ett raseriutbrudd mot min kjære, og håper ikke det blir flere...

 

*Drømmer mye rart.

 

*Ellers har jeg ikke noen symptomer, ikke ømme pupper, det hadde jeg sist, ikke murringer, det hadde jeg sist, men tror det kan forklares med at det ikke er så lenge siden jeg var gravid.

 

Ellers så merket jeg at jeg var gravid fordi jeg kjente bekkenløsningssmerter, men har siden da tatt veldig hensyn, og nå kjenner jeg ingeting til det:) Håper det varer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 i dag.

*uken hatt mens murringer/ smerter. Litt sånn at jeg nesten blir engstelig.

* Puppene er ikke så ømme som de var tidligere.

* Oppblåst

 

Føler meg ellers i bra form, ikke spesiellt trøtt (håper jeg slipper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+6 og mine symptomer er:

 

* Svimmel av og til

* Litt kvalm om kvelden

* Ømme pupper

* Kjenner stikninger nederst i magen veldig ofte, føles som menssmerter noen ganger.

 

 

Det var vel det så langt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...