Banshee Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 det sa legen idag i telefonen. I et par-tre dager til visstnok. Kjære vene tenkte jeg, skal hun ha over 40 i feber i en uke uten at vi får slippe til igjen? Jeg blir rimelig oppgitt. Hun verken spiser eller drikker tilfredsstillende, hun hoster så hun kaster opp både slim og mat og blir kjempelei seg når hun våkner av hosten hele tiden, feberen er som en jojo og hun hveser skikkelig på utpust mye på kvelden og natta, men har merket det ellers om dagen med. Nei, nå er jeg lei på hennes vegne av formen altså Ingen mening med innlegget, bare en nattevåkende mammas hjertesukk for stakkars lille som sliter med høy feber som ikke vil ned.
lina2000 Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Uff, det hørtes ikke godt ut. Stakkar liten! Det hørtes rart ut å gå så lenge og at de ikke ville se på henne. Trodde det var en regel at de skulle til lege viss de hadde feber mer en tre dager. Var det fastlegen eller var det legevakta? Viss legevakta hadde jeg ringt legekontoret i morgen tidlig og så kan du få en ø time. Lykke til og håper hun kommer seg :-)
De tre gull Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Hadde ikke akseptert det der. Jeg hadde forlangt time hos legen i morgen tidlig. Om jeg ikke hadde fått hadde jeg dratt på barneklinikken. God bedring til jenta di!!
Banshee Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2009 Nei, jeg lar det ikke gå 2-3 dager til altså. Får da være måte på! Hun går på en antibiotikakur nå, men virkningen fra den lar virkelig vente på seg. Har ikke blitt noe mindre hoste ennå hvertfall. Nå ble det 40 i feber utpå dagen idag med og den snek seg opp igjen for ca en time siden. Så nå ligger stakkars lille kun med bleie og jeg går inn og ut med drikke og kald klut. Hun har selvfølgelig fått febernedsettende da. Så nå blir det nok en våkenatt for meg, jeg tør jo nesten ikke legge meg når feberen er som en jojo. Kvalm og trøtt fra før og denne våkingen hjelper ikke på liksom. Håper hun er markant bedre i morgen, hvis ikke får de besøk på legekontoret igjen i morgen...
Banshee Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2009 Nei, det var fastlegen som mente vi skulle se de an lenger ja... syns det hele var rart selv for jeg er jo klar over det at de sier at har barnet høy feber mer enn 3-4 dager skal lege kontaktes -så gjør jeg det og ingenting liksom. Men nå får vi se i morgen...slik går det ikke an å ha det. Snella sover jo tre timer lur på dagen nå fordi hun er fullstendig utslitt, og da har hun lagt i sofaen tidligere på dagen og ikke fartet rundt i stua og lekt. Så mye sov hun ikke som spedbarn engang.
polarn & pyrene Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Hadde ikke akseptert det nei. Vi er igjenom det samme nå. Jenta mi på 4 år har hatt 40 i feber i 4-5 dager nå, men vi har da vært hos legen og vi fikk konstantert innfluensa. I går var første dag uten feber og man kan se at hun er på bedringens vei, men fortsatt helt slapp og sover nesten hele tiden. Har vondt i hele kroppen og hoster så hun brekker seg. God bedring til din.
Linda-Kristin=) Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 drit i "se det an"! det sier dem alltid... dra til legevakta og krev at noen undersøker barnet! måtte så bare være om man er en hysterisk mor i deres øyne, mener at man skal få undersøkt barnet sitt om man føler behov for det! så dårlig tid har de ikke på legekontoret, går fort å undersøke... sist gang vi fikk beskjed om å "se det an" endte det med helikopter til sykehuset. da var han 4. mnd og kroppen hans var så sliten at ungen ble blå og fikk mye feberkramper så er litt skeptisk til å la det gå så mange dager... god bedring ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå