Gå til innhold

Særskilt vurdering? Hjelp noen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man komme inn på et studie som har høyere poengsum enn hva jeg har når lege kan dokumentere sykdom og evt problemer?

Studiet jeg vil inn på har snitt på 60 og jeg har 48.

"sykdommen" jeg har hatt har gitt meg konsentrasjonsproblemer og depresjoner men har endelig tatt steget for å behandle. Men det er forsent i forhold til vgs skolekarakterene.

HJlep meg folkens!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tviler på at du kommer inn på noe som har såpass høyere snitt enn det du har.. du kan få særskilt vurdering med legeærklæring, så det er jo bare å prøve:)

Skrevet

Ingen lege kan vel dokumentere at du ville fått et så mye bedre snitt selv om du har konsentrasjonsproblemer og depresjoner?

Hvorfor kan du ikke ta opp fag osv. da?

Skrevet

Du kunne kanskje kommet inn på et studie som hadde grense på 50 med særskilt vurdering, men ikke 60... så du må nok ta oppigjen fag å prøve å bedre snittet, eller å få deg noe realkompetanse vis det er mulig i det studiet du skal ta..

Skrevet

Føler ikke jeg har tid til å ta opp fag, og evt forbedre de, har ikke kapasitet til å ta opp fag og jobbe.

Det var det jeg selv trodde og... men skader jo ikke å prøve men tviler selv også... kjipt!

Det er snakk om fysioterapi. Har kun erfaring med fysioterapi gjennom meg selv som toppidrettsutøver.

Skrevet

Hva er poenget med særskilt vurdering når det ikke hjelper noe særlig med legeerklæring? Hva skal det hjelpe for da?

Skrevet

Det hjelper litt, kanskje du kan komme inn på et studie som er 3-4 poeng høyere enn ditt snitt, men over 10 poeng tviler jeg på.. men det er jo bare å prøve...

Skrevet

Ja, sant sant! Huff, skuffende å ikke ha snittet når man endelig har funnet yrke og studie man ønsker:) Menmen, får se på mine andre valg da...

Men skal prøve da, og håpe og drømme om at det går:)

Takk for hjelp :)

Har sett over hva som trengs om jeg skal få snittet, og tror ikke jeg har sjangs til å få 6 i noen av fagene jeg ikke har det i på vgs.

Skrevet

Tror du bare må lære deg at ting kommer ikke så enkelt.

Må jobbe hardt for å oppnå noe. Ta deg sammen, ta tak i egen situasjon! Ta opp studielån, ta opp fag!

Skrevet

Jeg skal love deg at jeg ikke har hatt noe enkelt liv... så vet alt om at man må jobbe for det man vil ha.

Jeg er også realistisk, og har sett på hva som trengs og jeg vil nok desverre ikke klare å få 6 som kreves i de ulike vgs fagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...