.:(HerQ):. Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Lurer på om ikke jeg må finne på noe lurt snart. Lillemann er kjempesulten på kvelden, og har ingen ting imot å henge i puppen fra kl18-23. Dette sliter meg ut, men det er jo av en eller annen grunn koselig også Ikke vil jeg gi opp denne ammingen, men er det å trykke litt mme på flaske ned i magen hans før vi legger oss en grei ide? Så får jeg litt fri. Ikke vil han ha smokk heller... Også lurer jeg på om det vil ha noe å si på produksjonen, avføringen osv hvis jeg gir han en flaske i ny og ne. dette skjer ikke hver kveld, men det er så godt å kunne overlate han til pappa så mor får en time eller to for seg selv:)
LoveLoveLove Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Samme her i huset. Ammmer og ammer....og til slutt er jeg utslitt, puppen tom og lillegutt frustrert. Snakket med helsestasjonen om dette og vi ble enige om at det beste er å gi litt MME når puppene er tømt for å få han rolig. Dette vil IKKE hindre produksjonen så lenge man nattammer. Det er jo viktig at mor også får litt hvile før neste runde. SÅ mitt råd er amming så lenge og ofte han vil når du har mat og så supplerer du litt ved behov. Det er jo på ettermiddag og kveld at man er mest sliten og har mest fetmelk (mindre volum). Lykke til!
.:(HerQ):. Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2009 selvfølgelig skal han få tømme puppene:D Hehe... Men ser du noen forandring på søvn/våken, avføring osv når du begynte med tillegg? Dette lurer jeg veldig på! Og det du sier med at det ikke hemmer produksjonen ved nattamming.. Jeg nattammer jeg, men jaggu har han ikke begynt å sove hele natta innimellom. (Dette er ett relativt sjeldent femonmen her foreløpig). Regner ikke med at det vil ha noe å si?
Troillmor til to! Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 har hørt at noen sover bedre når di får mme og blir mettere, av den enkle grund at morsmelk er lettere fordøyelig enn mme. vet oxo at noen kan bli litt treige i magen av mme, men da kan man evnt blande litt maltekstrakt i! Hvor gammel er lillingen deres?
ipeggy Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Jeg fikk et fantastisk tips av min kusine som bor i England! Melken på kvelden er tynnere og mindre fet enn morgenmelken. Pump deg etter første måltid om morgenen, slik at du får en liten flaske med god, fet morgenmelk, så gir du den på kvelden når det er tid for å sove. Jeg har prøvd dette et par dager nå, og det gjør underverker! Først ammer jeg han på kvelden, som vanlig, men i stedet for å tilby bryst nr to gir jeg flasken med morgenmelk. Du kan jo prøve det i stedet for mme et par kvelder, og se hvordan det fungerer for deg?
.:(HerQ):. Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2009 øhh.. er det ikke omvendt a?? Er den ikke feitere på kvelden? Men i mindre kvanta...? jeg bruker å gi han flaske om kvelden med MM, da han skal ha vitaminer og ikke klarer å ta de uten å blande det ut, og det fungerer i og for seg bra, men han begynner å mase igen etter halvtime time og vil ha mer, og da har ikke jeg så mye mer å gi, etter to pupper og en flaske. klarer ikke pumpe mer enn til ett måltid (120) iløpet av dagen. Sulten kar detta, ble født seks uker før tiden, og er nå seks uker!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Det stemmer at kveldsmelka er feitere og mer mettende. Men du - les denne: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Det er helt normalt, naturlig og kjempefint å amme "hele" kvelden - og det går over!!!!
Nea og juniors mamma Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Jeg pumper etter morgenammingen og gir dette på flaske til kvelden. Hun sovner da etter ferre runder på puppen (rundt kl 00) og kan sove alt i fra 3 til 5 timer. Jeg får rett og slett ikke pumpet noe ut senere på dag/kvelden, muligens for at produksjonen ikke er på topp ennå (gulljenta er 11 dager). Begynte med flaske i forrige uke allerede pga megasåre brystvorter og ettersom hun ammer opptill 8-12 ganger i døgnet ser jeg ingen betenkeligheter med å gi flaske en gang i døgnet. Men noen som har tips til hvordan få ut melk på kvelden?? Det kommer litt, men så stopper det opp, pause i noen sek. så kommer litt til før stopp osv.....
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Det er slik det fungerer, tror ikke det finnes noe tips for å endre på det. Men produksjonen på kvelden er altså ganske mye mindre enn på natt/morgen/formiddag - og det er helt normalt. Anbefaler alle å lese den linken over her - kveldsamming og nattevåk heter den, og de aller, aller fleste kjenner seg godt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå