Karomamma Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har jo beskrevet min håpefulles poetiske egenskaper tidligere, men for tiden går det over alle støvleskafter, hi hi... Det diktes nye sanger hele tiden, flere ganger om dagen. Nåde den som forstyrrer tankerekken hennes, for da må hun begynne på nytt I går hadde de hatt om eventyr og myter (?) i barnehagen og ved leggetid fikk jeg denne nattasangen (egenkomponert melodi): Det var en gaaaaang En liten kattepus, en veldig veldig liten pus Som var så liten og så søøøøøøøt Veldig veldig søøøøøt Da skulle han svømme til vannet og da ble han redd Da kom en krokoooooodiiiiiiiille som er så veldig fin Og skal spise meeeeeeg Men jeg er ikke redd For jeg er Kaptein Sabeltaaaaann Og en farlig maaaaaaann, veldig veldig slem Og nedi vannet kom han Da er det et spøkelse og jeg blir veldig redd Snipp snapp snute du er ute På en liten silkepute Virre virre vapp (The end) Fritt gjengitt etter hukommelsen
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 HA HA HA HA HA du har ikke vurdert å melde henne inn i en poesi-klubb?? Eller sende henne på låtskriversommercamp:-DD
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Jeg rett og slett bare DIGGER sangene til frøken Karo:-) Det er så befriende herlig å høre og lese om fantasi som kommer ut i kreative sanger og regler:-) Jeg smiler her jeg sitter:-) Som alltid når jeg leser disse kule sangene!! Kom med flere - så blir det plutselig en bok;-D
Karomamma Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2009 Ja, sangene er kostelige altså!! Dere skulle bare høre på-vei-hjem-fra-barnehagen-på-akebrett-sangene, nye hver dag.... Disse låtene begynner som regel likt og så tar det helt av etterhvert: "Her kommer jeg, unna vei, passe passe deg, her kommer jeg. Og det er så fint i dag og sola kommer. Og vi spiser miiiiiiddaaaaaaaaag. Med båkkåliiiiiiiiiii og kjøøøøøøøtt".... He he... Hun synger høyt og da mener jeg med utestemme og ordentlig HØYT. De fleste vi møter på vei hjem trekker på smilebåndet og noen ler skikkelig
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Me like:-)) Barn som er så trygge og frie er en gave og glede:-)
Gummelillan Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 HÆRLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En skikkelig sangfugl får flott avkom vettu ;-)
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Hihihi , fantasien er jo knall på disse småtassene :-) Du, hun der er helt klart en liten poet, (seriøst !)
Superlis Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Så flott, skikkelig fine rime dikte sanger. Det er virkelig en lykke og det gjør oss glad når vi hører sånne glade barne sanger!! Du må ta godt vare på de til hun blir stor:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå