Gå til innhold

konstane kynnere i uke 30


mippe

Anbefalte innlegg

Begynte vel i uke 27...Hvor bekymret skal man være når man har kynnere heeele tiden...til og med om natta..?Tror jeg blir sprø! Har jo lest at dette ikke skal være noe å bry seg om, men når det er så mye hele tiden blir jeg nå litt bekymret allikevel...Noen av de er vonde slik at det røsker/presser i korsryggen...Noen med lignende erfaring?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt, noen har så vonde kynnere at de er like smertefulle som riene i 2. "fase".

Det er også dessvere helt normalt med kynnere om natten, dette er jeg veldig plaget med selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mistenker rier så lenge før termin, så bør du kontakte føden da.

 

Det står i allefall på ahus sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt perioder med veldig hyppige kynnere siden ca uke 24. Er nå 30+3. Får det hver gang jeg reiser meg, bøyer meg, tisser, anstrenger meg og også når jeg ligger i ro. I perioder kun få minutter mellom hver. En del er såpass sterke at jeg må puste meg gjennom dem og stoppe opp. har kanskje roet seg litt siste uka, men varierer veldig.

 

Jeg tok kontakt med føden da dette begynte, spesielt siden jeg er laserkonisert og dermed var redd for at livmorhalsen var i ferd med å svikte. Fikk komme inn og de tok urinprøve, målte livmorhalsen og så på baby/morkake. Alt så bra ut bortsett fra litt utslag på urinstix, men det viste seg senere at det ikke var oppvekst av bakterier. Kontrollerte også livmorhalsen 2 uker senere (på eget initiativ) siden jeg skulle til syden, og alt så fortsatt greit ut.

 

Jeg ville i det minste fått kontrollert urinen hvis du ikke har gjort det på en stund. UVI kan gi hyppige kynnere. Og hvis du er i minste tvil om det er premature rier, eller hvis du frykter at kynnerene påvirker livmorhalsen, ville jeg ringt føden og forklart situasjonen og bedt om en sjekk.

 

Sannsynligvis er dette normalt for deg, men noen ting bør sjekkes ut og da klarer du kanskje å slappe av mer selv også? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...