Gå til innhold

Dere med hjerteopererte barn, se her! Lurer litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på riksen snart for operasjon, småen er litt over året. Nå lurer jeg på hvordan hjemreisen fungerer, spesielt for dere som reiser med fly? Sist ble vi sendt hjem i ambulansefly, så det gikk slag i slag.

Denne gangen er det mulig at vi må reise med rutefly, dvs vi må ta oss fra riksen til Gardermoen med kollektivtransport. Hvordan er det for en liten nyoperert tass? Dekker nav drosjeutgifter til denne strekningen?

Helst ville vi reist uten vogn, siden det er mulig å låne på riksen, og vi ikke får bruke den på Gardermoen etter sikkerhetssjekken uansett... Men det høres umulig ut å få til en tilnærmet behagelig retur uten vogn;)

Hvordan gikk det for dere som har prøvd denne turen? Gikk det greit eller var det smertefullt for barnet? Ser for meg at det å sitte på fanget på flyet ogsp kan være vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Rikshospitalet! Jeg er sikker på at dere får dekket utgifter til taxi, men hør med barnehjerteseksjonen eller post to for sikkerhets skyld. Evt kan du ringe og snakke med en sosionom på BUP på Rikshospitalet, de vet jo alt om dette. Skaff dere en liten paraplytrille som kan legges helt ned i ryggen til reisen (dere får sikkert brukt for den senere også).

Skrevet

Takk for svar. Ja, vi burde kanskje ringe dem;) De har jo sendt hjem noen.

Men hører gjerne fra noen som har reist med nyopererte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...