Gå til innhold

Synes homo er så stygt sagt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt mobbeord? Som i: "Din homo."

Folk burde heller si homofil, mener jeg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bedre å si f. eks han er homo, enn å si han er en jævla homofil.. Så nei, jeg synes ikke homo er stygt, men heller hva man sier til eller hvordan man sier det..

Skrevet

Er homo stygt? Bare en forkortelse av homofil vel? Selv sier jeg homofil da..

Skrevet

Homse liker jeg ikke..Synes det er skikkelig ekkelt å si det på den måten..Sier homofil jeg :)

Skrevet

Det er jo ofte det homofile menn kaller seg selv når en kommer inn på legning. Vet ikke om det stemmer for alle, men flere jeg kjenner mener homo er bedre enn homse i alle fall.

Skrevet

Synes ikke det er stygt i det hele tatt. Er bare en forkortelse, ikke et skjellsord.

Skrevet

Homo finnes ikke stygt, med mindre du benytter det som et skjellsord. Same goes for homse og lesbe.

Skrevet

Veeel broren min er homofil, og han liker ikke å bli kalt verken homo eller homse. Derfor kaller vi han homofil, eller enda bedre ved fornavnet sitt! :)

Skrevet

Homo er da ikke stygt, helt vanlig ord det.

Skrevet

Ja, det er det jeg alltid har trodd. At de ikke liker det.

Synes det blir litt på samme linje som å si neger til en som er mørkhudet. De liker det ikke, men jeg personlig synes ikke det er et stygt ord.

Skrevet

Man kan ikke si at "de" ikke liker det fordi om et og annet enkelteksempel ikke gjør det.

Ordene homo, homse og lesbe benyttes flittig i f.eks Blikk, på Gaysir, i LLHs dokumenter, av diverse homoorganisasjoner etc.

Skrevet

Selvsagt snakker ikke min bror på vegne av resten av det homofile samfunnet. Bare sier hva han sier jeg..

Helt greit at du synes det er et flott ord, Pila..Men det er noen av oss som synes det gir en ekkel klang, samme som lesbe for min del..Liker ikke det ordet noe særlig heller.

Skrevet

Det er noe annet å si det om seg selv, enn å bli sagt det til da.

F.eks En mørhudet kan kalle en annen mørkhudet for nigger, uten å bli fornærmet. Det kunne aldri noe andre gjort, uten at det blir bråk.

Skrevet

Har ikke noen dårlige assosiasjoner til det ordet i hvert fall. Er i grunnen sjelden jeg finner det interessant å betegne folk som det ene eller andre, men det er homo jeg bruker om jeg først bruker noe.

Skrevet

Jeg er ingen personlig fan av ordet lesbe jeg heller. Bruker helst homo om noen insisterer på at jeg definerer meg. Men jeg tar det ikke som noen fornærmelse med mindre det puttes på jævla foran, liksom. =)

Synes i hvert fall det er en overdrivelse å skulle la seg fornærme av at folk omtaler en som homo, når det er såpass utbredt som det er også blant homoene.

Skrevet

Om noe mener ordet homo er stygt å si sier det vel mest om hvor treigr samfunnet har vært/er i å godta og se på det som en helt normal og likestilt legning som heterofil legning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...