Gå til innhold

Hva skal egentlig til for å bli stemplet som rasist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste jeg har ytret er at jeg ikke syns mørk hudfarge er særlig pent, og at jeg på grunn av dette aldri ville vært sammen med en mann med mørk hud. Så får jeg altså slengt etter meg: jævla rasist! Hvordan i pokker kan folk tillate seg å kalle meg rasist på grunnlag av min estetiske sans? Preferanse når det gjelder hudfarge har da ingenting med rasisme å gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett i det, det er ikke allle som kunne tenkt seg å være sammen med en mørkhudet person. Noen blir tiltrukket av blondiner og ikke brunetter, og noen synes hvite mennesker er mer attraktive enn mørkhudede. Jeg synes ikke det ligger noe rasistisk i det. Mens hvis dine meninger om mørkhudede mennesker går lengre enn det f.eks hvis du mener at hvite mennesker er mer verdt/mer intelligente enn mørkhudede; da er du en rasist i mine øyne.

Skrevet

Som jeg sa i hovedinnlegget: dette handler kun om mine preferanser når det gjelder hudfarge, ikke om de personlige egenskapene til personene som tilfeldigvis har mørk hudfarge. Likevel er det enkelte som tillater seg å påstå at jeg er rasist, og det provoserer meg sterkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...