Gjest Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 er så plaget med det om dagen! har vært sånn siden jeg var 8 uker på vei.. nå er jeg 12+2.. jeg sover veldig dårlig om nettene på grunn av det.. har ordentlige luftsmerter! magen min er litt treg også.. føler det presser så ille at jeg tilogmed får hodevondt av dette! huff, jeg håper det går over! noen det har gått over for? og hvor langt på vei var dere da? trenger litt håp om at jeg kommer til å føle meg bedre fremover!
Nina_K Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 hei:) jeg er i uke 23 nå,og har vært sånn nesten helt til nå.. men for en stund siden fikk jeg dilla på "nyco fruktsalt".. sånn pulver man har i vann mot halsbrann og sure oppstøt.... jeg synes det hjalp faktisk!! nå skal sant sies at jeg ikke drakk det mot noe som helst,jeg bare så den i hylla på butikken,og den så sååååå god ut..hehe..utrolig rart...
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 hehe.. rare greier det dilla greiene kanskje det er noe som er verdt å prøve da! takk for tipset! skal kjøpe det og prøve det i morgen jeg da
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har vært veldig plaget med dette så forstår deg veldig godt.. Jeg er nå snart 15 uker, og det hjalp endel for meg for noen uker siden.. Men dette er nok veldig innviduelt.. Jeg ble anbefalt her inne å spise lakris og syntes det funket bra.. Ellers så kommer det ofte av maten du spiser, kan det være noe mat du reagerer på ? Håper du slipper å være opplåst så lenge til, det er fryktelig irriterende og vondt.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 på en måte godt å høre at det er andre som sliter med dette, men på den andre siden er jo ikke dette noe jeg unner noen;-( jeg har en magesykdom i tillegg som gjør at jeg blir lettere oppblåst, men det pleier ikke å være så ille som dette...er 14 uker idag, og sover dårlig pga kraftige luftsmerter og stinn mage...hjelper ikke at jeg holder igjen litt luft på jobb( kan jo ikke prompe hele dagem heller!!!), så magen holder på å eksplodere når jeg kommer hjem;-(
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 takk for svar! jeg tror ikke det er så mye jeg spiser som gjør meg spesielt oppblåst heller.. siden jeg holder meg helt unna kullsyreholdige drikker, og prøver å holde meg unna så mye hvetemel.. og jeg spiser jo egentlig ganske mye likt som før.. men dette er slitsomt altså! føler ikke det er noe jeg får gjort med det heller.. men nå har jeg prøvd et glass med nyco, så vi får se hvordan det fungerer!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Man er jo oppblåst fordi d er noen inni magen din som skal ha plass...så tarmer og organer flyttes og klemmes bakover ov oppover..så man må nok regne med litt luft...jeg er 24+3 og mine luftsmerter gav seg litt etter jul....men d er fordi jeg begynte å drikke mye mer vann..hadde vært kvalm og bare kasta opp helt til da så fikk ikke i meg annet enn cola ...d gir ivertfall luft...men sånn greier mot halsbrann er sikkert lurt å prøve...men oppblåstheten skal liksom ikke gi seg da...d er liksom typsik høygravid ting:P Gå rundt og fjerte og rape osv:P
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 huff!! så jeg kommer til å være sånn her helt til ungen er ute??? ånei!!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 er ikke sikkert det er så ille helt til termin, dolamorola!! med min første hadde jeg ikke like mye luft og smerter som jeg har denne gangen...var da fin fra uke 12 til siste mnd...da ble det litt fullt der inne;-)
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 Takk for håp, Diamanda Galas! jeg vet at det er vanlig å være oppblåst i slutten av svangerskapet.. men tenkte jeg kom til å få en pause mellom nå og da noen mnd.. jeg håper virkelig det, for dere andre her inne som sliter med det også!
ifie Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har vært veldig veldig plaget med luft og treg mage. Omgås folk absolutt hele arbeidsdagen (jobber i skole - unger overalt!), så jeg må holde mye på fisen... Nå syns jeg likevel det begynner å bli litt bedre! Er flinkere å drikke mye vann, og tror det er det som gjør mest utslag. Når man er gravid blir muskelne slappe, og de musklene som skal dytte luft og bæsj videre i tarmen er slappe og trege. Det resulterer i at det hopes opp der inne. Musklene vil være slappe hele svangerskapet, så det beste er nok å få gode kostholdsvaner med mye fiber og vann. Håper jeg får bedre vaner etterhvert... Lykke til!
Kajsalisa Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 Jeg hadde deg også slik en lang stund, værst i uke 8-13. Men det som funker er Minifom, som du kjøper på apoteket. Dette er det samme man gir til barn når de har luftsmerter i magen sin. Legen min mente at dette var helt problemfritt å spise mye av, så jeg fikk kontstant på dette i flere uker. Det tar ca 2-3 dager før det funker skikkelig, men det funker!! Nå er jeg i uke 16 og alt er så meget bedre, så hold motet oppe!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå