Gå til innhold

Hvor lenge skal latensfasen vare ?? *SLITEN*

Anbefalte innlegg

Skrevet

På søndagskvelden begynte jeg å få vonde tak i magen og rygg, holdt på hele natten og fortsatte utover mandagskvelden..Ringte til jordmor å fikk komme på sjekk, hadde da 1 cm åpning. Fikk beskjed om at fortsatte det her utover natta var jeg igang. På natta roa det seg ned litt, før det sa pang 04.30, lå da med vonde regelmessige tak til kl.12.00 ca.

Ringte da på nytt til jordmor (tirsdag). Fikk beskjed om at det var bare å hive oss i bilen, nå var det fødsel på gang..Hun skulle ringe å skrive meg inn. Kom inn på fødeavdeling, ble lagt til registrering og der stoppet det opp, ble kun registrert en 3-4 rier på 30min. Ble sjekket og fortsatt 1 cm åpning. Fikk vite at jeg var i latensfasen, og nå stoppet ikke det opp før ungen var ute.

Takene begynte å ta seg opp igjen i gårkveld, ringte til jordmor, fikk beskjed om å ta pinex å legge meg til å sove. Tok pinex å det roa seg ned, fikk sove en del inatt. Våknet opp og har hatt kynnere i hele dag, i 4-5 tiden begynte det å ta seg opp. Fortsatt ikke så veldig vondt, men mere ubehagelig.

Lurer på lenge den fasen her varer jeg ? Er helt utslitt...

Kan også nevne at for 2 1/2 uke siden ca, var livmorhalsen 4cm lang, lukket og jeg var så umoden jeg kan får det til..Nå er jeg så moden jeg kan få det til å har 1 cm åpning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare ønske deg lykke til!!

Tenk på at for hver "vondt" er babyen din litt nærmere:)

Hvor lenge det varer finnes vel ikke noe fasitsvar på, kan vel ta både dager og så kan det jo plutselig skje noe ganske fort!!

Lykke til iallfall:) Vi må få høre når babyen er ute :)

Skrevet

Takk for svar ! :)

Har alltid hatt troa på torsdag da..Men har mistet troa litt etter litt egentlig..:P

Ja..Har jo gått slik siden søndag, så håper jeg slipper å gå så mye lenger..:)

Skrevet

Dytter igjen..:P

Andre som har gått like lenge ?

Skrevet

De fleste sykehus setter i gang fødselen om man er i latensfasen (med rier) i 3døgn.

Skrevet

Fikk beskjed om at så lenge jeg er under 37 uker så gjør dem ingenting, fikk bare beskjed om å prøve ut div kjerringråd for å få fortgang i det selv :(

Men takk for svar !:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...