Gå til innhold

Er det skadelig for junior å kun sove i reisesenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior på 15 måneder har en flott sprinkelseng, som han har hatt siden han ble født. Problemet er at han får panikk når vi prøver å legge han i den - og tro meg, vi har prøvd MANGE ganger. Det gikk kjempefint å sove i den sånn ca til vi måtte senke bunnen pga at han kunne kravle ut av den. Men tror ikke det er det som er problemet. Han har ga dette kun sovet i reisesengen sin, og her finner han roen med en gang. Nå skal det sies at det er en skikkelig reiseseng av god kvalitet, og med egen madrass som følger med (BabyBjörn reisesengen). Men kan det på noen måter være skadelig å kun sove i reiseseng? Ser jo at madrassen i sprinkelsengen er betydelig tykkere, med finurlige detaljer som air og soft-system...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er en god reiseseng som ikke velter lett, så kan jeg ikke tro at det gjør noe som helst at han sover i den istf. sprinkelsengen.

Skrevet

Hva med å legge madrassen fra sprinkelsenga i reisesenga?

Skrevet

Har lest at reisesenger skal brukes i korte perioder, så mitt beste tips er å ringe produsent eller der du kjøpte senga å spør der.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men jenta vår ligger også bare i reiseseng for tiden. Er "mellom hus", og har flytte lass på lagring, så det blir 4-5 mnd i reiseseng. Men hun sover bra der, så jeg har ikke tenkt på det som noe problem. Er god madrass (vi har Phil&Teds reiseseng), og hun ligger rett på et nøstebarnlammeskinn oppå der. Min eneste bekymring er om hun blir syk og f.eks. kaster opp ... da får vi jo ikke byttet sengetøy og det kan bli en skikkelig krise ... men so far so good.

Skrevet

Her har begge min bare sover i reiseseng etter at de ble gamle nok til at de begynte å reise seg opp. Som nyfødte sov de i en gammel skuffeseng som jeg hadde da jeg var liten, men den går de ikke an å senke bunnen i, så i da ble det reiseseng. Vi har skikkelig madrass oppi da, så da kan jeg ikke se hvorfor det skulle være noe verre enn en sprinkelseng - bedre faktisk, siden kantene rundt reisesengen er myk i motsetning til en masse sprinkler de kan sette fast armer og bein i (ja, selv med kantbeskytter )- største her lånte en sprinkelseng en periode, men jeg var redd han skulle knekke bena eller noe. Han sov så urolig at han rev ned kantbeskyttelsen uansett hvor godt jeg festet den, og lå med armer og bein mellom sprinklene...

Skrevet

Skadelig? Jeg skjønner ikke problemet i det hele tatt! Dere vet vel at barn tåler mer enn noen tror? Selvsagt kan de sove i reiseseng! Vi tåler jo å sove på sofa, gulvet, hengekøye, enkelseng etc, og vi tåler tross alt mindre enn barn. Ikke tenk mer på det, tenk heller på at ditt barn får sove søtt!!

Skrevet

Jada, barn tåler mye. Men spørsmålet var vel om det var skadelig og jeg vet at mange reisesenger ikke har ordentlig madrass så det bør man iallefall ha oppi der så ikke ungen får problemer med ryggen, hofter etc allerede i så ung alder. Alle vet jo at madrass er svært viktig, så hvis man ikke har tenkt på det oppi reisesenga så er det et tips å ta med seg iallefall.

Skrevet

jenta mi er nå 19 mnd..hun har sovet i reiseseng siden hun kunne reise seg opp...da var hun jo ustødig og datt,skallet hode i den harde sengen..satte fast bein og armer...så vi flyttet hun over i reisesenga..bare la oppi samme madrass..og der sover hun enda...ikke var det vondt for hun å falle,og ikke satte hun fast noen lemmer..helt ganialt...også en annen ting som er veldig greit..skal hun sove borte,så er hun trygg i sin faste seng...ikke noe problem,for der er hun "kjent"...:-) at ikke flere gjør dette skjønner ikke jeg...:-)

Skrevet

Om du har en god madrass i reisesengen, feks den fra sprinkelsengen, kan jeg ikke forstå at det skal være noen forskjell på sprinkelseng/ reiseseng. Ville nok ikke latt han ligge kun på madrassen over en lengre periode. Barnets kropp er fortsatt i utvikling, så det er viktig at de ligger godt.

Skrevet

Problemet med reisesenger er at madrassen ikke får lufting, sånn at det lett kan danne seg mugg osv i madrassen. Sprinkelsenger har stort sett sprinkel-bunn som gjør at madrassen får lufting nedenfra. Noen sprinkelsenger har plate-bunn med hull borret i den, og jeg har lest at denne typen bunn ikke er anbefalt, så jeg ville ikke brukt en reiseseng som "fast" seng av den grunn. Jeg ville ikke vært redd for sikkerheten i en reiseseng på andre måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...