Gå til innhold

Bringebærføflekk (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med babyer som har/har hatt sånn bringebærrød føflekk som vokser for så å forsvinne? Sånn en med fancy latinsk navn og gode greier;)

Hvor sitter/satt de, hvor store er/ble de og når begynte de å krympe og når forsvant de helt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener du jordbærflekk?

Skrevet

kjært barn mange navn! På helsestasj her kaller det de bringebærflekk, men det er sikkert det samme!

Skrevet

Jeg hadde en slik flekk (kalte de jordbærflekk) da jeg var ung. Men den ble da ikke borte av seg selv.. Opererte den bort da jeg var ca 16 år..

Skrevet

lillebroren min har en sånn på kinnet, som kom plutselig etter 2 uker.... han har den enda da, men han er bare 4 mnd. Sønnen min har en i panna, men den har aldri vært så sterk, men ble helt borte når han var noen måneder. Derimot kan den skimtes når han blir sint (og veldig rød i ansiktet)

Skrevet

Jupp. Lillingen her hadde et ordentlig knalrødt hjerte på kinnet. Det bleknet og krympet da hun var mellom 1,5 og 2 år. Nå er hun snart 2,5 og det er borte.

Var vel omentrent så stor som en halv lillefingernegl:)

Skrevet

Ja, datteren min på 18 mnd har en foran på hodet som hun fikk da hun var noen uker gammel, den vokste seg gradvis større fram til hun var sånn ca 10 mnd, da var den på størrelse med en stor drue, så forferdelig ut.. men da begynte den også å krympe og er nå mye mindre, helt flat og synes heldigvis ikke lenger under håret.. Hudlegen vi var hos sa at de fleste jordbærflekker blir helt borte før 4-5årsalderen, men at noen få må opereres bort.

Skrevet

Hvor lenge venter de før de evt går inn og operer den vekk da?

Jenta mi hadde en pittepittepitteliten flekk på siden av hodet ved fødsel, nå er hun snart 5 mnd og den er som en stor drue. Plager hverken meg eller henne, er bare lei av fremmede som må kommentere!!

Satser på at den har sluttet å vokse nå ihvertfall, så får hun jo mer og mer hår etterhvert, om den ikke forsvinner med det første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...