Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Fordeler? Ulemper? Vurderer dette siden jeg var lei av å gå hjemme etter 1/2 år sist...
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Ja. Dvs mannen har, ikke jeg. Funket kjempebra det :-) Nå heter det ikke tidskonto lenger da, men gradert uttak, kan være greit å vite.
mammapusen Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 En fordel er tydeligvis at man får mer penger! Jeg har 60 % stilling og hvis jeg begynner å jobbe 30% etter et halvt år så får jeg vanlig lønn for de 30% + at NAV da betaler ut 70% svangerskapspenger! Hun på NAV sa at jeg kunne faktisk begynt å jobbe min 60% stilling og alikevel fått 40% i svangerskapspenger i tillegg! Pleier ikke gå den veien hos NAV:-)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2009 Hm... Kanskje ringe NAV og få snakket med dem... Jeg jobber selv 70%... Har termin i juni, det vil si at vanlig permisjon slutter i mai 2010, ca... Ønsker jo å være mer eller mindre hjemme til august 2010...
LilleTrille med en tulle Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Kan noen forklare meg hva gradert uttak eller tidskonto er? Hørtes kanskje ut som noe for oss.... Vi vil jo helst ha barnet lengst mulig hjemme...
MathildeC Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Men blir det ikke slik at du da må ha barnet i barnehage istedet? Eller få familie/dagmamma til å passe? Jeg bare spør, for jeg er helt grønn på disse reglene om gradert uttak. Høres veldig kjekt ut, men tror ikke vi kan gjøre det siden vi ikke har støttenett her i nærheten, og synes det blir for tidlig med bh selv om det er deltid bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå