Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, tenker da på tette i aldersforskjell:)

Venter en liten gutt snart, så det blir 2 års mellomrom mellom mine..

Noen med erfaringer?? Tenker også litt når de blir eldre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne...

Venter gutt nr 2 jeg også, og syntes det er kjempestas! Storebror er ca 2,5 år når lillebror blir født...

Lurer også på hva som venter oss:)

Når har du termin?

Skrevet

Har 3 gutter jeg, foreløpig. De to eldste er det 23 mnd mellom, og de er nå snart 6,5 år og 4,5 år. Nå er vi kanskje heldige, men våres er bestevenner 98% av tiden :-) De leker kjempebra sammen, er veldig avhengig av hverandre og savner hverandre når de har vært borte fra hverandre i mer enn noen timer. Klart de kan krangle og sloss litt også innimellom, men det er lite. Fram til de var ca 3 og 5 år kunne det være litt hips om haps på hvordan de gikk sammen, var mye mer krangling før, men når mellomste begynte å takle ting som å kunne si "kan jeg få låne den når du er ferdig med den?" i stedefor å bare ta det han ville ha, løsnet det veldig! Nå er det mellom ham og minste på 1,5 år konfliktene er mest intense, mens de to eldste går supert sammen og eldste og yngste også går fint sammen.

Er kjempegøy med to av samme kjønn så tett, er så mye å finne på med dem da siden de har felles interesser og ikke ligger på så veldig ulikt nivå heller :-)

Skrevet

Det er 14 1/2 mnd. mellom mine to gutar, og det fungerer fint. Dei er svært gode vennar, og har sterke band mellom seg. Ulempa er at dei (særleg den minste) hermar etter kvarandre. Viss den eine ikkje skal ein ting, skal iallfall ikkje den andre heller. Og dei dreg kvarandre med på alt, og lærer av kvarandre. Dei er kvarandre sine store heltar, og frydar seg saman. No er dei 2 1/2 og 3 1/2 år. Det må også seiast at det har vore mykje slit med å ha to så tette også. Eldstemann blei KJEMPESJALU då mor kom heim med skrikarungen (han hadde kolikk han også, slik som største hadde hatt). Så det har vore tre knallharde, men likevel fine år. Og det går betre etter kvart! Det er heilt sant! Lykke til!

Skrevet

Jeg venter gutt nummer 2 og det blir 16 måneder mellom dem... Noen som har gode tips til hvordan unngå altfor mye krangling og uheldig herming av storebror?

Skrevet

Det er 14 mnd mellom mine to gutter og kan si meg enig med Aina-mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...