karamell mamma Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har fått med meg at det er frist for å søke barnehage 1.mars. Må babyen være født før jeg søker?? Jeg er gravid med termin i mai. Har valgt 44 uker permisjon. Er ingen krise om jeg ikke får barnehageplass med en gang etter permisjon, men skal jeg være med å søke på det opptaket som har frist nå 1.mars?? Jeg er ute etter en 50-80 % barnehageplass. Bor i Oslo, bydel Grünerløkka.....
2prinsesser <3 Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 jeg har termin i mai jeg oxo, spurte barnehage sjefa der nr 1 går å hun sa man ikke kunne søke føre barnet var født. bare lever søknad med en gang barnet er født sa hun. men håper vi får plass for det :S
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 De må ha fødselsnummeret til småen din for å ta imot søknad mener jeg... Så med en gang dere har de gylne tallene søk snarest.
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 så lenga barnet ikke skal inn i barnehage før 2010 er det heller ingen vits i å søke før hovedopptaket i 2010 (dvs februar eller mars 2010) Søknaden dere leverer nå vil mest sannsynlig bli fjernet/ ikke vurdert for det er uansett alt for tidlig..
Lilladilla Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Du må ha personnummeret til barnet for å søke barnehageplass. Hovedopptaket nå i mars er for de som ønsker barnehageplass med oppstart fra august 2009 og utover høsten, og siden du ønsker fra mai 2010 er jo ikke det noe vits å stresse med - du ville uansett ikke få plass, for de holder ikke av en bhgplass fra august - mai, det er å tap av masse penger. Det du bør sjekke med bydelen din er om du har venteliste med ansitet. Vet at bydel Alna har begynt med dette nemlig, og da teller det hvor lenge du har stått på venteliste for hvem som får de ledige plassene utover året. SLik at de som har stått lengst kommer foran de som akkurat har søkt. Før var det ikke slik på opptak utenom hovedopptak. Hvis du ønsker barnageplass før august 2010 anbefaler jeg deg og søke før hovedopptak 2010, men når kommer jo ann på ventelisteordningen i bydelen som nevnt over.
Apples Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Barnet må være født når du søker ... I de private barnehagene er det ikke alltid du behøver å ha pers.nr. før du søker ... kan ettersende dette. Da jeg fikk nr. 2, søkte jeg allerede da hun var 1 uke gammel ... hun hadde da allerede fått sitt navn. Det var søskenprioritering i barnehagen, og det året var det utroilig mange søsken som ble født ... Jeg fikk heldigvis plass, men det var 5-6 stk som faktisk måtte få barna inn i annen barnehage ... ! Lurt av deg å være så snartenkt - Søk så tidlig som mulig )
Suss@ med 3 gutter Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Om du er villig til å betale far august 09 så er det bare å søke når baby er ute:) Vi måtte ikke bet fullt for nr i fra aug til oktober. Siden han var for liten til å beg i aug så holdt de av plas til han mot att vi betalt en liten summ i mnd! Så det går ann å søke selv om de ikke skal begynne i aug..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå