Gå til innhold

Hvordan fortelle beste foreldre?


ninjo skal bli storebror

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på 2 år fra før, og sist gang var det ikke så gøy å fortelle det så gruer meg litt. Skal hjem til de til helgen og jeg veit ikke helt hvordan jeg skal si det. De veit at vi har prøvd men de har sakt hele tiden at det er fortidlig med enda ett barn. Noen som har ett forslag på hvordan jeg kan fortelle det? Sist gang var det gråtekvalt pr tlf. Så vil gjøre mere ut av det denne gangen!!! Føler je må si det til helgen for jeg er så kvalm og dårlig og dårlig til å juge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn når dere spiser middag eller sitter å prater sammen, kan du jo bare si at dere har sådd litt frø i det siste, så det kommer en baby utpå høsten. Og da bare se om de tar den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke så greit å gi råd når je ikke vet hve som er grunnen til at dem ikke synes så mye om grsviditeten din. eller det barnet du allerede har. di fleste gleder seg til å bli besteforeldre.så grunnen må være god. skjønner at det ikke er lett for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kjempe gald i lillegutt og vil bruke all tid med han som de har. Grunnen til at det ikke ble så godt mottatt sist var at vi hadde bare hvert sammen i 8 mnd (vel og merke gift også innen dette) Alt gikk litt fort så derfor det var vanskelig å fortelle sist. Denne gangen er grunnen til at jeg gruer meg fordi..hver gang vi nevnte at vi prøvde å bli gravid så spyttet de ut: Jeg synes dere burde tenke over det og drøye det litt. Tenk økonomisk.

 

Greit vi er ikke rike, men ikke fattige heller. har økonomi til at familien kan bli 4 :) Men siden det var så trist å fortelle det sist gang så ønsker jeg å gjøre dette til en hyggelig ting :)

Foreldrene mine (les mor) er negativ av person og glasset er alltid halvfullt! Manisk depresiv til tider. Hun er oppe i en god periode nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da skjønner jeg. at alt gikk fort er vell ett tegn på at dere har det bra sammen da. er rart med alle di tipsene man får. men dere vet jo best om dere har grei økomoni til å få en til. vi har jo det meste fra før nå på nr to synes dette høres greit ut je da men. du får si det nå som hun er i en god per. legge frem å viktig det er med søsken osv. lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...