Kari K. med to søte små Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Foreløbig er det bare dere her inne og sambo som vet. Har tenkt å bli d forbli slik en god stund fremover, forhåpentlivis til 12 uke. Lurer på hva dere andre har tenkt å gjøre?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Vi har fortalt det til familie allerede for en uke siden. Dette gjorde vi først fordi vi var usikre på hva vi skulle gjøre pga. livssituasjonen vår akkurat nå - så jeg og mannen min pratet med foreldrene våre om råd. Da det ble bestemt at vi skulle beholde, valgte vi å fortelle resten av familien. Dette valgte vi da for jeg bor her i Norge alene, mens vi nå venter på å få oppholdstillatelse til mannen min, så det er greit å kunne ha noen her hjemme til å forstå meg når mannen min ikke er her. Angrer ikke på at jeg har sagt det, og skulle jeg evt miste har jeg stor støtte av familien min og svigerfamilien, så vi følte at dette ble det mest rette. Har fortalt det til mine nærmeste venner. Ei venninne skrev til meg på facebook for 1 dag siden (ho bor langt unna meg) og sa ho hadde drømt om meg de siste 3 nettene, så ho lurte på om jeg var gravid. Da gadd jeg ikke å lyve om det, for å komme 5 uker seinere og si at jeg er gravid Svigersøster hadde også drømt at jeg var gravid natta til den dagen jeg testet meg. Sprøtt!
Kari K. med to søte små Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2009 Er jo koslig å fortelle venner og familie om det, og ser dere har gode grunner for å gjøre det. Vi vil vente, koslig at bare vi vet d. pluss at det er flere som har mast om at vi ikke skal få barn snart. missforstå meg rett nå, men greit å slippe så mye mas. ting er enda veldig usikkert enda. formen er også fin, så vi får vente å se hva som skjer videre:)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Ei nær venninne hadde MA i uke 12, så det ble jo kjipt siden alle visste hun var gravid. Måtte liksom ta en ringerunde og si at det ikke hadde gått så bra.. Jeg vil gjerne unngå det, så har lyst til å holde det skjult så lenge det er mulig, samtidig som jeg har lyst til å fortelle.. Er 7+3 nå. :-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Som jeg sier at det er opp til hver og en enkelt. Alle har sine grunner til å fortelle eller å ikke fortelle.
snuffe Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Fortalte til hver vår søster, ei venninne av kona og sjefen min (siden jeg er sykmeldt) etter at alt så fint ut på ultralyd 8+6. De har beskjed om å holde tett. Resten får vente til neste ultralyd i uke 13, minst.
Kari K. med to søte små Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2009 En kan jo aldri være sikker på at det går bra desverre, men etter 12 uke er sjangsen mye større. Noen som har oversikt? Har sett en slik oversikt en gang, over prosenter og hvor langt man var på vei.
Kari K. med to søte små Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2009 shute, er det vanlig å ha ultralyd så tidlig? Var det i det offentlige? Når er det vanlig å ha første kontroll hos legen?
Neetamor-mednyspire Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 vi skal vente til etter ordinær ul.. er i uke 12 nå og magen er kommet-kom tidelig-venter nummer 3. så nå skjuler vi magen med sambo sine gensere:P
snuffe Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Nei, det er nok ikke vanlig. Har hatt IVF, og da skal man ha ultralyd i uke 7. Og så har jeg en hyggelig gynekolog som jeg har vært mye hos i forbindelse med behandlingen, at vi fikk to ultralyder til - en i uke ni og en i uke tretten. Den ordinære ultralyden min er ikke før i uke atten. Det er vel det vanlige. Man får gjerne henvisning til tidlig ultralyd i det offentlige dersom man har blødninger eller er veldig usikker på termin, tror jeg. Første legekontroll bruker visst være mellom uke åtte og tolv en gang.
**Tussi** Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Bare jeg og sambo som vet, men har så veeeldig lyst til å rope det ut.... men det er vel best å vente til etter uke 12 Med førstemann ventet jeg i over 4 mnd, men da bodde vi langt unna familie og venner.
Kosteligste76 Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 Vi har fortalt det til foreldre og søsken i dag, etter å ha vært på ultralyd og sett et bankende hjerte i dag. Så fikk jeg sagt det her også - hjertet slår!!! Er bare nesten 8 uker på vei og vil vente med alle andre til første trimester er over.
*1+1=2 små* Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 hadde stoore planer om å vente til 12. uke men familien min hadde allerede fattet misstanke fordi jeg kaster opp hele tiden.....så vi ringte i går til foreldre og søsken og fortalte det. Måtte si ifra til arbeidsgruppa mi på skolen fordi jeg egentlig påstod å ha omgangssyke men alikevel kom jeg på skolen:P Men ba de om å ikke rope det ut fordi det er veldig tidlig enda.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 Vi har fortalt det til foreldrene mine, foreldrene hans får vite så snart han kommer hjem. Broren min og samboeren hans vet, noen venninner av meg. Ellers ingen fler, vi vil også vente med å gjøre det offentlig til 12 uke men noen må så klart vite det, særlig iom. at jeg er såpass dårlig som jeg er. Også er vi litt av typen som tenker at dersom vi mister, så trenger man faktisk at noen rundt seg vet. Bare ikke alle
Minaw Skrevet 26. februar 2009 #15 Skrevet 26. februar 2009 Vi skulle egentlig bare fortelle de kommende besteforeldrene det, men så klarte mora til samboeren å rope det ut til absolutt HELE slekta på samboeren sin side!!! Og det allerede da jeg var rundt uke 7!!!! Mens på min side i familien, er det bare foreldrene mine og mine to søstre som vet... Meget irriterende at mora til gubben ikke kan å holde kjeft!!! Men er i min 12 uke nå, så regner med at det går greit...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 26. februar 2009 #16 Skrevet 26. februar 2009 Vi har fortalte det til mine foreldre og svigers. Samt svigerbror. Utrolig tidlig enda da, er jo bare 5+1 på vei, men måtte nesten da ei god venninne av meg klarte å røpe det til svigerbror :-( Så da følte vi at vi måtte si det til svigers, og i og med at de fikk vite det så måtte jo nesten mamma også få vite det hehe Utover dem så er det en god vennegjeng som jeg ble kjent med her inne på bim under forrige svangerskap som selvfølgelig også vet det hehe. De får vite alt først :-) Herlig gjeng som jeg fortsatt holder kontakten med og drar på playdater sammen med. Men vi har sagt til alle sammen at det er VELDIG tidlig og mye som kan skje .....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå