Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Teit overskrift, men det er jeg. Har alltid vært veldig slank, enorm forbrenning. Og har former akkurat de rette stedene. Når jeg la på meg 10 kg i svangerskapet, ble det feil. Når de var borte etter en uke var det hvertfall feil. Får ofte høre: ja, du er så slank at det vet ikke du noe om, hvis venner snakker om slanking. Og folk skal gjerne ha en forklaring på hvorfor jeg spiser så mye og ikke trener, men holder meg slank. Og har ikke tall på de gangene jeg har hørt rykter om meg selv at jeg har lagt inn silikon (noe jeg ikke har) På byen blir jeg sjekket opp, og menn blir ordentlig fornermet om jeg aviser, er gift på 4 året. Når jeg prøvde å danse blir jeg uglesett av de andre jentene, en prøvde å dytte meg bort. I forelesning blir jeg stigmatisert som blondien (læreren sa det høyt når vi snakket om førsteinntrykk på jobben, at kanskje ikke sånne som meg ble tatt så seriøst- mannsdominert yrke- mastergrad) Jeg kler meg ikke utfordrende, bare slik jeg anser som pent. Bruker nesten ingen sminke. Skal jeg rett og slett kl meg som en dass for å bli tatt seriøst? Er så lei av å måtte forsvare hvordan jeg ser ut. Det ble bare litt for mye for meg i dag, etter dagens forelesning og helgens bytur.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 ..og jeg synes man skal slutte å tenke så mye på utseende!! Evige innlegg om at folk blir såret, er for tykk, er for tynn, osv. Alle får kommentarer som sårer, det er så unødvendig. Har en bekjent som er som deg. Hun er alltid pen, både utenpå og inni! Et helt utolig menneske. Er ikke sjalu i det hele tatt, imponert over hvor flott et menneske kan bli! Snakker aldri nedsettende om en sjel, smilende og omgjengelig, flink i abreidslivet etc. Har heller ikke hørt noen si noe negativt om henne , bortsett fra et par kommentarer om at hun er for pen, selvfølgelig.. Husk at det meste har med misunnelse å gjøre. Ikke alle synes det er lett å omgås noen som deg. Fordommer. Du kan da ikke være så hyggelig, siden du er så utrolig pen Du må bare lære deg å skyve slike ting fra deg og være slik du pleier. Andre skal vel ikke få deg til å være noen du ikke er? Er akkurat det samme for de med motsatt problem, vi er alle oss selv og unike individ som fortjener respekt for den vi er.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 uff da vennen... ikke lett det der... (faktisk ikke ironisk, vet av egen erfaring at dette er reele plager) men det finnes verre bekymringer, så hvis dette er din bekymring så har du det vel egentlig ikke så ille da??
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Noe må man jo ha å klage på i en ellers så feilfri verden... Sutreforum dette her jo...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har det akkurat likt som det hi. Spesielt kjipt er det når venninnene dine dumper det fordi de får seg type og blir sjalu. Dvs at de ikke tør å ha deg nær typen sin. Og dine guttevenner får ikke lenger lov til å møte deg når de får seg dame og hun blir sjalu. Skikkelig kjipt.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Så fint at det er fler som føler det sånn. Dette er jo ting man absolutt ikke kan si høyt. Og til deg som sa at jeg ikke hadde andre problemer, hva vet du om det? Jeg er menneske jeg og, med alt hva det innebærer. Men dette er faktisk et ganske stort problem. Kjenner meg godt igjen det å bli dumpet av venner, eller at de lar det gå lang tid før jeg får hilse på kjæresten. Og dessverre har det skjedd at kjærester til venninner har lagt an på meg. Føler ikke jeg kan prate noe med kjærestene til venninnenne mine, av frykt for at de skal legge an på meg, eller misforstå noe. HI
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Handler nok litt i hvilket miljø du vanker i da. Dette hadde aldri vært et problem i mine kretser. Tror ikke du trenger å kle deg som en sekk, men heller finne venner med indre verdier. Det finnes nok av mennesker som har det. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 venner på dansegulvet eller foreleseren min?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 Da er det nødt å handle litt om deg selv også. Du kan ikke være ekstremt uheldig hver gang! Det må være litt din framtoning. Kjenner smellvakre jenter som ikke opplever dette av foreleseren sin. De kan faktisk ta seg en dans også. Du hadde nok fått disse bemerkningene uansett. Tror dessverre det handler mer om deg.....
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Ventet litt på den, men det er greit. Jeg sa ikke at dette skjedde på daglig basis. Jeg har ikke opplevd det fra forelesere før, og går nå 5 året på utdanningen min. Jeg sa ikke at det skjedde hver gang jeg var på byen heller, men denne helgen. Forøvrig er jeg ingen partyløve, liker best å kose meg med mann og barn hjemme. Er ute på byen kanskje tre ganger i året. Jeg tror folk opplever meg som hyggelig og lett og prate med, men absolutt ikke flørtende. Synes det var stygt sagt at dette handler om meg.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Jo. men du framstilte jo dette som et problem. Men hvis du en gang på fem år får en spydig kommentar av en forelser er jo noe annet. Men alle vil jo fra tid til annen få en spydig kommentar på noe. Men da er jo ikke dette noe problem da. Så hvorfor lage problemer? Tar tilbake at det handler om deg. Men du overdrev kanskje litt da.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 Herre... Heldigvis sier ikke foreleseren negative ting ofte, skulle bare mangle! Og heldigvis er jeg ikke ofte på byen. Poenget var at jeg stadig må forsvare utseendet for venner, bekjente og tilfeldige. Kommenterer vekt osv. Det som fikk det til å renne over for min del var hendelser på byen i helgen, og den meget sårende kommentaren fra foreleser i dag. Altså, utløsende faktor for at jeg skrev var disse to hendelsene.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Hvis du fokuserer så mye på utseendet ditt som det virker som du gjør, vil du ubevisst få et kroppsspråk som signaliserer det. Da blir andre også svært opptatt av utseendet ditt. Ellers får du trøste deg med at utseendet forfaller. Etterhvert vil det helt naturlig være andre ting folk er opptatt av.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #14 Skrevet 25. februar 2009 ja,stakkars deg! du må virkelig ha det vanskelig! ler meg skakk!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #15 Skrevet 25. februar 2009 Det er så typisk jenter å oppføre seg slik som HI beskriver... Så fort de ser ei jente som er naturlig pen og har "litt mer enn gjennomsnittet", har man liksom lov til å være ekkel og slenge med leppa.... Det er bare snakk om misunnelse, prøv å hev deg over dem HI, og vær glad for at du er den du er.....
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #16 Skrevet 25. februar 2009 Jeg forstår veldig godt hvordan du har det. Sliter med de samme problemene innimellom selv. Da jeg var yngre ble jeg ofte omtalet som billig, hun som tror hun er så deilig osv. Viss en stygg jente har hatt noen forhold er det ingen som snakker om det, viss man derimot er pen ohoii da får sladrekjerringene det travelt. Min svoger sa blant annet til meg en gang at jeg passet best til å bli frisør eller hudpleier?! på en skikkelig nedlatende måte. Men nå er jeg 25 og har begynt å heve meg over det, viss jeg ser noen av de missunelige bertene så retter jeg ryggen og smiler det peneste smilet jeg har:) Det er jo selvfølgelig kjekt å være pen da, så prøv å nyte det og tenk på hvor mye mer du er enn bare det som synest utenfra.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #17 Skrevet 25. februar 2009 Det siste du skriver og rette ryggen og smile det peneste smile jeg har. Til dei missunelige vil jeg si og få passet på skrevet BILLIG FOR DEI. Jeg er ikkje pen men jeg har ein man som kvinne snur seg etter. Vi har vert ilag i 10 år. Det som han sier er det indre som teller og korleis jeg er.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #18 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har opplevd både at veninners typer har lagt ann på meg, og at guttevenner ikke får treffe meg. Jeg er kanskje søt og pen på en god dag, men også liten og lubben så dette er nok ikke problemer som bare rammer eliten.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #19 Skrevet 25. februar 2009 Da jeg leste overskriften lo jeg og leste det til mannen min, vi lo begge godt. Men da jeg leste resten av innlegget ditt, skjønner jeg deg på et vis. Jeg er ikke lei av å være pen, jeg skulle ønske jeg så ut sånn som jeg gjorde da jeg var på "topp" utseendemessig for ca. 8 år siden. Føler meg fremdeles vel, men er naturlig nok litt eldre og dessverre noen kg tyngre:/ Jeg er også blond, har vært omtalt som pen, sexy o l, men har også opplevd at enkelte menn tror jeg er fritt vilt. Er du pen og blond, er du villig! Har også opplevd at de som er under gjennomsnittet pene har fått jobb framfor meg, selv om jeg vet at jeg er flinkere enn dem. Tror de mindre pene mennesker er mer trauste og seriøse? Jeg har iallefall ikke merket noe av det omvendte, at pene mennesker lettere får seg jobb! Men please, ikke si at du er lei av å være pen, for det er du ikke. Du kommer til å tape deg en dag du også, og da vil du lengte tilbake til denne dagen...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #20 Skrevet 25. februar 2009 Har foresten også opplevd at menn tror jeg er fritt villt. Jeg er liten, mørk og lubben. Jeg skjønner jo at det dere skriver er irriterende, men kanskje dere er litt for opptatt av utseendet deres og dermed gir det "skylden" for det som hender dere? Jeg kjenner en som har flott kropp, ok ansikt og voldsom utstårling. Hun har alltid tiltrukket seg mye oppmerksomhet og elsker det. Jeg har faktisk opplevd at en menn dyttet meg ned på gulvet og tråkket over meg for å komme frem til henne på et utested. Rundt henne sto 3-4 andre mannfolk, og hverken de eller hun enset det som skjedde. Jeg tror likevel det er utstrålingen og væremåten hennes som gjør at hun får så mye oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #21 Skrevet 25. februar 2009 Dette blir for dumt!!!! Mulig du er ENORMT pen, men man trenger ikke være modellpen for å høre bemerkninger hverken fra foreleser, venner, gutter el. Mange er rett og slett bare misunnelige så fort dem ser noen som har noe dem ikke har. Jenter som dytter unna andre jenter på byen er vel noe de fleste har opplevd vil jeg tro???? Du er tydeligvis veldig sjelden på byen, så jeg bør kanskje fortelle deg at man der blir sjekket opp svært ofte. At menn blir fornærmet når dem får avslag er vel ikke så rart, men jeg er helt sikker på at du ikke er den eneste dem har prøvd seg på den kvelden;)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #22 Skrevet 25. februar 2009 He, he dette var en morsom tråd! Hvis noen sier til deg at du nok passer å bli frisør eller hudpleie er jeg ikke i tvil om at det handler litt om framtoningen din! Unnskyld at jeg er frekk, men......
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #23 Skrevet 25. februar 2009 ...og jeg er så stygg at ingen ønsker å bli kjent med meg. Bor for meg og har ingen venner. Jeg prøver å skaffe, men folk kaster et blikk på meg, og dømmer meg før de blir kjent. Har måtte slutte på skolen fire ganger pga dette. Nå har jeg gitt opp, og regner med at jeg forblir singel og venneløs resten av livet. Noe utdanning/jobb har jeg også gitt opp.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #24 Skrevet 26. februar 2009 det var ikke jeg som skrev at noen hadde foreslått at jeg skulle bli frisør eller hudpleier. Det hadde jeg ikke passet til. Er ferdig med masteren min til sommeren, og klarer ikke klippe rett engang, hehe.. Men på en annen side- er ikke frisør og hudpleier helt legitime yrker? Pen eller mindre pen? HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #25 Skrevet 26. februar 2009 Vet godt hvordan det er på byen, og at det hører med å bli sjekket opp og muligens dyttet- har vært mye på byen i mitt liv, men roet kraftig ned de siste årene. Men takk for informasjonen. Som tidligere nevnt- Disse to hendelsene (foreleser og byen) var altså utløsende årsak for min frustrasjon. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå