Gå til innhold

Når gjor dere klar babysenga++++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia.

Jeg lurer litt på når dere andre gjore klar babysenga og sånt.

Jeg har enda mi demontert, men har kjempe løst å skru den i hopen :)

Men jeg er bare i uke 33 da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjorde vel klar babysengen 2 uker før termin sist. Ville ikke at dynetrekk og sånn skulle støve ned. og hadde jeg født tidligere så hadde ikke det vært krise, tar jo ikke så lang tid å gjøre klar en seng.) hehe...

Skrevet

Den står fortsatt demontert på loftet... Må sparke litt i gubben snart, jeg. Fortsatt 16 dager til termin, så det haster ikke sååå fælt. Han klarer nok å fikse den hvis jeg skulle komme til å føde før den tid.

Skrevet

Vi var nok altfor tidlig ute, men svigerfar og kona var her med senga på fredag, og de ville så gjerne være med å montere, så senga står nå klar. (Dessuten har jeg en sambo med 10000 tommeltotter, så greit å få litt eksperthjelp til senga ;)) Men den står uten sengetøy og sånn da. Har også hengt et pledd over hele senga sånn at det ikke skal støve ned. Blir nok stående sånn en god stund ja, for er bare 31+2...

Skrevet

Jeg går i perm. i dag så har tre uker igjen. Men nå har alt stått klart en uke, og har ingen ting igjen å handle eller sette sammen.

En mnd før tenkte jeg var en passende tid da alt kan skje nå fremover.

Skrevet

har hatt den ferdig sammenskrudd siden lørdag. Litt tidlig enda er bare 34+1 men her i gården er det snakk om at jeg ikke kommer til å gå ut til termin pga høyt BT. Har ikke lagt oppi dyne osv enda, den står der med en gammel dyne vi ikke bruker for at ikke kattene skal legge fra seg så mye pels hvis de går oppi, hvilket de ikke gjør heldigvis. Tror de er redd for den store bamsen som ligger der eller noe hehe

Skrevet

Her står sengen klar siden forrige helg, har 25 dager igjen til terminen. Sengekantene og dyna er også på plass, samt sengehimmel. Litt uheldig pga katten som har vært oppi der 2 ganger allerede, nå må vi virkelig passe på å lukke soveromsdøra:-)) Men synes allikevel det var god timing å ha sengen på plass!

Skrevet

er 37 uker på vei, og senga står demontert i stua enda...hehe

for min del er det ikke noe hast, bare han klarer å skru den sammen til jeg er hjemme fra sykehuset så er vell det greit:):)

men må kansje få kjøpt en madrass snart. hehe

Skrevet

...For ca 2 uker siden;-) men nå er jeg på 9-ende dagen på overtid da... så det var kansje greit å gjøre det da..hehehe

Skrevet

Skru ivei du, men vær forberedt på at den kanskje vil bli ståendes lenge ubrukt, hehe! Her var sprinkelsenga ferdig oppredd og klar ca en mnd før termin, men ble ikke tatt i bruk før jenta vår var 3 mnd gammel.. Mange babyer synes senga kan bli litt for stor og ensom, så det kan være lurt å ha et alternativ klart, som er litt mindre/ trangere. F.eks en kurv, vognbag, vugge el lign...

Selv brukte jeg emmaljunga softbagen (den er kjempesmal og lun), som jeg satt oppi senga vår- veldig praktisk m tanke på nattamming og inn m smokk, samt at jenta vår trivdes mye bedre i den trange bagen enn i den store senga si. Kan også være lurt å kjøpe inn et par gode babytepper, og pakke ungen tett inn i tepper istedet for dyne sånn i starten (dyna kan lett bli litt for stor og luftig rundt den lille kroppen). Jenta mi er nå 4,5 mnd og vi bruker fremdeles bare tepper, som jeg svøper stramt rundt kroppen hennes; da blir hun så trygg, varm og god:)

Skrevet

Vi (dvs mann) monterte senga på lørdag, og jeg er bare 30+4 nå... Han jobber så mye i utlandet, at det er greit med "alt som er unnagjort" : ) Dessuten ser det mye bedre ut med seng enn pappesker- godt å få vekk søpla. Jeg har lagt på sengetøy og alt, men har dekket senga med en sarong, slik at ikke kattene skal anektere babysenga ; ) Ser for meg hva som ville foregått i hodene seres dersom de hadde gått inn på barnerommet og sett en pent oppredd liten seng; "Ah! Endelig har vi fått eget rom! Det var ikke et øyeblikk for tidlig!"

Skrevet

He he he Skjønner kattene dine godt jeg! ;-)

Har 3 uker til termin, og har ikke fått vuggen i hus ennå en gang. Har sprinkelseng, men den står på et gjesterom da vi har hatt baby på besøk. Skal ikke bruke den i starten heller. Er faktisk litt usikker på når den vuggen er på plass også. Ingen krise egentlig. Sengetøyet er vasket da ;-)

Skrevet

Ikke kjøpt seng ennå... 34+1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...