hm24 Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Jeg vurderer og besøke min mor som bor i trondheim, men nå på vintern har jeg ikke lyst til og kjøre alene og mannen min jobber så jeg har kikket litt på muligheten med og ta tog. Dere som har tatt tog med baby hvordan gikk dette? Hadde dere med vogn og hadde baby`n liggende i den eller brukte dere bilstolen?? Jeg tenkte nemlig og ha med begge deler, men vet ikke hva som er mest praktisk.. Får jeg et eget sete til bilstolen eller må jeg da bestille et sete?? Hmm det her ble mye rart på en gang, håper noen har tid til og svare
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Hvis du er heldig finner du tog med familevogn og får bestilt deg plass i ammekupe (eller hva de kaller det nå), der er det plass til to vogner og en voksen pr vogn, det er fredelig, det er flaskevarmer og i det hele tatt helt supert.
hm24 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2009 Dette hørtes jo helt supert ut :-) Skal prøve og få plass i en sånn kupe :-) tusen takk for tipset
Høst:-) Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Vi har tatt tog flere ganger med baby. Veldig positiv erfaring! Er så greit å la babyen sove i vognen, gå rundt å bysse, stelle, eller mate... Mye greiere enn å sitte fastlåst i et bilsete og måtte ta mange pauser. Finnes to alternativer for de som reiser med barevogn avhengig av togtype. På de eldste togene er det egne barnekupeer. Barnefamilier sitter da adskillt i egen kupe. Plass til to barnevogner mener jeg. Eget stellerom. På de nyere togene er det familievogner. Er da plass til barnevogna i enden. Stelleromi nærheten og lekerom. Må bestille billett per telefon når du skal ha med barnevogn. (Ikke ekstra pris). Vi har forresten hatt med bilsete og når vi har reist. Vært god plass til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå