Gå til innhold

Ødemer.

venter barn nr. 3 (har født)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget i dag at det sprenger i føttene da jeg setter bena på gulvet også tok jeg en sånn der trykketest oppover leggen og jeg får søkk inn helt oppe ved knærne.

Det kan vel ikke være helt sunt eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunt, vel tror det er vanlig mot slutten.Det er vel svangerskapsforgiftning de er redd for. Jeg fikk ødem i legger og føtter 4 uker før termin. Det er vel i seg selv ikke så farlig, men så fant jordmor at blodtrykket var steget til 141/90 og at jeg hadde protein i urin, alle 3 symptomer tilsammen gjorde at ho sendte meg til fødested for nærmere sjekk dager etterpå. Der tok de CTG? (tror jeg) av foster, dvs jeg satt 30 minutt mens de målte hjertelyd og div av guttefosteret, og så tok de nytt blodtrykk og urinpøve. Blodtrykk hadde gått ned, men jeg har fremdeles ødemer (som ikke forsvinner etter natta, de er der hele tida)og protein i urin, men nå skal jeg til kontroll om ei uke igjen hos jordmor (19 dager til termin idag).

Skrevet

ok

Jeg skal til legen nå på Fredag til vanlig kontroll også skal jeg til sykehuset på Mandag for å sjekke modning i forhold til å sette meg igang tidligere pga kløe og høye blodprøver.

Så da er jeg vel fulgt opp godt nok får jeg håpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...