Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en lengre periode der jeg har gått å hanglet skikkelig har jeg fått vite at jeg har lavt stoffskifte. Er det noen andre her som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det siden forrige fødsel og går på medisin. Et nytt liv:)

Skrevet

Jeg hadde lavt stoffskifte i 1. svangerskap. Det gikk heldigvis over etter fødselen!

Er du veldig sliten anbefaler jeg å ta hensyn til deg selv, og evt. be om sykemelding om du fortsatt er i jobb. Det tar på, og kreftene tappes - det er smartere å beholde kreftene til fødselen og barseltiden enn å bruke dem opp nå!

Skrevet

Jeg fikk påvist lavt stoffskifte for et par år siden etter å ha vært mye trøtt og sliten i en lengere periode. Jeg er nå gravid for første gang (14+0).Går på lav dose levaxin hver dag og føler meg fin, var selvfølgelig mye trøtt de første ukene, men det er jo vanlig. Får ekstra oppfølging pga dette og har fått beskjed om at jeg må følges opp enten av gynokolog eller indremedisiner hver måned resten av svangerskapet. Spør fastlegen/jordmoren din om det du også og ta vare på deg selv. Be gjerne også om en sykemelding dersom du er veldig sliten og matt. Har hørt om jenter som både har blitt bedre og værre under graviditeten så lykke til!

!

Skrevet

Ja, fikk lavt stoffskifte i forrige svangerskap og har hatt det siden. I begynnelsen av dette sv.skapet ble jeg svært sliten og det viste seg at jeg var noe lavt dosert. Økte doseringen, og fikk halv sykemelding. Ble raskt bedre, men har valgt å være noe sykemeldt fortsatt for å unngå at jeg skal bli for sliten. Har en krevende jobb og tre barn hjemme. Noen dager er tyngre enn andre, blir sliten bare av å gå opp trappa.

Er halvveis i graviditeten nå.

Det er viktig at du tar medisinene dine hver dag, og tar blodprøve hver andre måned nå i graviditeten. Da skal det gå bra:-)

Skrevet

Hei kosejent1

Det er forskjell på leger! Har aldri fått tilbud om oppfølging av verken gynekolog eller indremedisiner jeg, kun fastlegen min. Og hun er ganske sløv, må selv be om at blodprøvene skal tas. Hadde likt å få samme behandling som deg da:-) Det er jo svært viktig at vi er riktig medisinert i svangerskapet.

Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte, men jeg går på medisiner nå som jeg har fått beskjed om å gå på fram til etter fødselen. kanskje jeg får no beskjed videre etter at jeg har født.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å be om ekstra oppfølging første gang jeg var til kontroll, men det det var faktisk min egen fastlege som foreslo dette først. På første kontroll tok han blodprøver og synes resultatet var greit, han valgte derfor kun å sende meg til en gynokolog for videre oppfølging og ikke hos en indremedisiner på sykehuset. Skal til gynokologen neste fredag og gleder meg masse;-) håper jeg også får en liten smugtitt på mini samtidig!

Jeg byttet fastlege i fjor fordi jeg følte at han jeg hadde ikke hadde tid til å ta meg på alvor. Det kan absolutt anbefales. Han jeg har nå er kanskje litt traust, men han er medisinsk grundig og det liker jeg;-)

Lykke til jenter!

Skrevet

Jeg får også god oppfølging siden jeg fortsatt tar medisin, og ikke minst at stoffskiftet mitt er i endring. Veldig greit.

Skrevet

Jeg var hos fastelegn min i dag og jeg ble henvist til spesialist på sykehuset. Problemet mitt nå er at jeg fremdeles er i permisjon med en sønn på 7mnd. Jeg har ingen krefter eller overskudd til å ta vare på han. Er de noen av dere som vet om far kan ta over min permisjon så lenge jeg er sykemeldt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...