Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Føler meg dum for å føle slik. Vi har vært fra hverandre i et år ca. Jeg har fått ny kjæreste og alt. Og nå har eksen begynt å date. Og jeg takler det dårlig. Skjønner ikke hvorfor jeg blir så sjalu .( Noen som kan svare eller har vært i lignende situasjon? Vi var sammen i 8 år og har en sønn sammen. Vi bor også i samme hus. ( forskjellige innganger)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Så du skal få lov til å ha ny kjæreste, men unner ikke han å få lov til å begynne å date igjen???
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Jeg vet. Jeg må være skikkelig ond og rar.. Men jeg takler dette sååå dårlig. Vi var sammen i over åtte år. Og det er ikke lett å glemme da. I hvertfall ikke når vi er naboer, i samme hus. Uff, jeg har sikkert ingen grunn til å føle dette. Men blir kvalm og uvel når jeg tenker på at han har besøk av daten.. får dårlig samvittighet for å tenke slik også. jeg burde jo unne han dette. men jeg klarer det ikke.. i stedet irriterer jeg meg over at han ikke prøvde hardere med meg... ååå.. Jeg har en fantastisk kjæreste, snill og god. Men allikevel.....
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 dette er helt normalt HI, alle føler et visst savn når den de har delt store deler av livet sitt med går videre. Man tenker på den tiden man hadde sammen og de gode stundene. Slapp helt av, du har mest sannsynlig ikke fått nye følelser for ham, bare et lite oppgulp:) Tenk på hvorfor det ble slutt, og bruk din rasjonale tankegang:) Du har det flott med din nye mann, fortiden kan ikke forandres, og følelser kan ikke stoppes:) Lykke til. p.s: flott at dere bor nærme hverandre med tanke på barnet dere har sammen:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Tusen takk for innlegget. Slike ting hjelper å høre Ja, vi bor så nærmt for sønnen vår sin del. Og det har jo fungert helt fint til nå. Du har rett i det at jeg nå kun tenker på de gode stundene. Det er nesten så jeg har glemt all kranglingen. Tenker på hvordan det var når vi ble sammen, hvor stolt han var når han ble pappa osv. Og nå er alt over. Vi må begge starte nye liv. Og dette er vondt. Sikkert ikke lett for alle å forstå. Jeg var sammen med han fra jeg var 17 år. Vi var også forlovet. Huff
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Nei det er vel ikke bare lett. Min mann sin eks har vært veldig sjalu på han også. Jeg vet ikke nødvendigvis om hun har vært så sjalu på meg. Men sjalu på han fordi hans nye liv på en måte har vært bedre enn hennes. Jeg tror hun trodde at livet kom til å bli så mye bedre uten han, og at han på en måte holdt henne tilbake, og at han nesten kom til grunne uten henne. Vel han kom sammen med meg, det var en kneik, så stabiliserte ting seg, så kjøpte vi hus som var finere enn hennes, hun satt igjen med fellesbolig uten vederlag, og det var en kneik. Og så fikk vi barn, og det var ikke noe særlig stas for henne, men hun skulle liksom eie han med hud og hår fordi de tross alt hadde to barn sammen. Men etter at vi fikk andremann har det nesten klikka for henne. Må få legge til at hun også har en kjæreste hun har vært sammen med i mange år. Jeg tror allikevel hun er lei seg for at hun ikke fikk den familien hun ville med han, og at vi får ting til å fungere og noe som ikke de gjorde. Vel jeg aner ikke hva som er problemet. Det var hun som gikk, noe hun liker å utbasunere fra tid til anne, men samtidig så sier hun at det var hans feil, og at hun egentlig ville fortsette forholdet. En må vel bare akseptere at livet ikke er så rett frem og lett å forstå seg på.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 er ikke så lett alltid disse følelsene! Selv om det er mange, mange år siden nå det ble slutt mellom meg og eksen, så kan jeg få noen stikk i meg når en hører nytt om han! Møtte eks svigermor på gaten, hun viste bilder av ham og den nye kjæresten.. Men blir noe spesielt med den første ordentlige kjæresten! Kanskje det er best å kjenne litt ekstra på dem, slik at du får bearbeidet dem? Tenker spøkelsene forsvinner best når du børster dem fram fra innerst i skapet..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Ja, det er ikke lett. Er sårt. Jeg blir nesten kvalm og føler meg uvel og stresset Skjønner ingenting.. Vi kranglet masse, over flere år. Prøvde fam. rådgivning osv. Og hun rådet meg til å gå fra han. Så det sier vel litt. Merkelig at jeg nå bare ser det positive. Hvor god far han er, snill han er osv. Og familien hans er suuuper.. savner de masse. Hater dette. Kjæresten min nå er sååå snill, og han har også verdens beste familie. og han er så glad i sønnen min. alt er perfekt. får dårlig samvittighet for alt..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Det er ikke unormalt å føle sånn.Dere var sammen i 8 år. Jeg følte det samme da min eks fant en ny dame, enda det var gått 4 år og det var jeg som gikk.Jeg er sammen med drømmemannnen min nå.Og ble sammen med han kort tid etter bruddet.Har aldri angret på det Men man føler likevel at nå er det virkelig over på en måte , selv om det har vært det en stund.Et kappitel er virkelig over.! Det er noen ny som tar ens plass , og selv om man har valgt det selv, så det er ikke lett. Men du må ikke forveksle dette med at du vil ha han tilbake! Du sier du har det kjempefint nå og det er ingenting som er bedre enn det. Du trenger ikke å ha dårlig samvittiget for at du føler sånn som dette , det er helt normalt!!! Du kommer til å bli vant til at han dater etterhvert. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 Tusen takk for svar anonym. Jeg håper virkelig du har rett.. For det er ikke godt å ha det slik som dette Er også redd vi ikke prøvde nok. Men jeg tror jo vi gjorde det Huff.. Ja, jeg har en flott mann nå, som jeg er kjempe glad i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå