Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har samme tabell/oversikt som det legen bruker for å fastsette antall uker etter hcg nivået i blodet?

Fikk akkurat vite at hcg-nivået mitt igår var på 76 000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!

Ble litt klokere av de tabellene, men det er jo store marginer så ble ikke så veldig mye klokere.

Men det ser jo veldig bra ut!

Jeg har skjønt idag også at jeg har tatt feil ang ukene. jeg sa igår at jeg var 7+5 eller 7+6 idag, men jeg er i syvende uke og da altså 6+6 idag. Skjønte dette først idag. Og jeg som er annengangs til og med, skulle jo tro jeg hadde skjønt så pass! ;)

Legen mente jeg var 5 uker på vei igår ettersom han kun så eggsekk og ikke noe mer, men det var som sagt igår utvendig ul, ikke innvendig. Da er det jo bare 1 uke forskjell og ikke 2 uker som jeg mente igår og med høyt hcg nivå så må dette jo bare være tegn på at alt er bra?

Krysser fingrene for det iallefall!

Skrevet

Det heter at en ultralyd forteller LANGT mer enn hcg, en dame kan ha hcg fra som du ser 2000 (som meg-latterlig lave verdier) til 80 000, alikevel kan det hende at den med lavt har en kjempebra ultralyd og den med høyt ikke, altså eller omvendt, om du skjønner ? Det heter at etter man har kunne finne hjerterytmen på ultralyd slutter legene å observere hcget, og forholder seg til ultralyder. Om du søker litt på hcg finner du masse...har du gjort det ? Der står det så og si overalt at en ultralyd forteller langt mer enn selve hcg-verdien. Hcg'et kan gi en indikasjon, men den kan også gi feil indikasjo. Tro meg, jeg er et levende bevis.

Når alt det er sagt ser dette kjempebra ut - du har knallfine verdier ! Mye bedre enn meg, men når skal du på ultralyd igjen da ? Hvorfor tar du ikke bare en privat innvendig ?

Skrevet

En ting til, du må ha to verdier målt før man kan si noe om de :) Det har med hvorvidt de fordobler seg etc.

Skrevet

Jeg vurderte privat innvendig ultralyd, men nå når jeg har fått hcg resultatet som virker bra og samtidig kommet frem til at forskjellen mellom meg og legen ikke er så store som først antatt og jeg dermed var på grensen til når man ser hjertet banke uansett, så tror jeg at jeg velger å forholde meg til det nå og satse på at alt ser fint ut. :)

Blir jeg bekymret igjen kan jeg dra til legen igjen om en uke eller to og få ny utvendig ultralyd eller jeg kan velge å betale for en innvendig, men akkurat nå har jeg roet meg med det jeg har funnet ut idag. :)

Men tusen takk for svar og tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...