Gå til innhold

Pippi og Emil - velger du svensk eller norsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen her i huset er svensk, så det blir helt klart svensk. ;)

Skrevet

Svensk ja, såklart! Selv om guttungen bare er 3 år og kanskje ikke skjønner noe særlig av hva de sier på svensk, så skal han lære seg at alt av Astrid Lindgren er på svensk! Og de lærer jo fort hva dem sier om de ser filmene ofte nok:-)

Prøvde å ha den på norsk en gang, men det ble så feil!

Skrevet

Her er det svensk, emn det er for at de filmene vi har er bare på svensk også. Har bodd i sverige i 10 år så greit å holde litt på svensken. Dattera på 4 år prater svensk også så greit å holde henne oppdatert på det språket så hun ikke glemmer det.

Skrevet

Svensk, så klart. Alt annet blir rart å høre på ;)

Skrevet

Svensk. Både fordi det er helt avhengig av de riktige stemmene for å funke, og fordi generasjonen som vokser opp nå er ekstremt mye dårligere til å forstå svensk enn min generasjon var.

Skrevet

Øh? Pippi og Emil er jo svensk? Skjønte ikke spørsmålet...

Skrevet

Svensk! Jeg er svensk, så det er en selvfølge.

Skrevet

svensk for alle penga;) Hater dubbede filmer (utenom tegnefilmer da) Har alltid sett på Atrid Lindgren på svensk, og kommer ikke til å snu trenden for knøttet sin del. Svensk og norsk er ikke så ulikt at han ikke skjønner det når han blir større, og frem til da er det jo handlingen som fenger, ikke talen;)

Skrevet

svensk! jeg ødelegger da ikke pippi og emil ved å sette på norsk :-)

Skrevet

Har stor sans for orginalversjoner og har heller liten sans for dubbing av filmer og tv-program ( tegnefilmer for barn er greit nok)...så her blir det på svensk ja.

Emil i Lønneberget et helt klart stor favoritten her i hus :-)

Skrevet

Filmer går på svensk og bøker på norsk ... tror ikke jeg skal forvirre stakkars gutten min ved å radbrekke det svenske språket ;-)

Skrevet

svensk... men første gangen jeg satte det på til lillelmann, satte jeg det på norsk... tenkte ikke over det når jeg gjorde det... men såååå feil det ble....

Skrevet

Svenska, men det er mest for at jeg er oppvokst i Sverige og besteforeldrene og onkel til jenta bor det frotsatt...og for at original versjonen er myyyye bedre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...