Gå til innhold

Slik vil jeg leve mitt liv:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri jobbe

Aldri gå mere skole

Aldri ha økonomiske problemer

Helt ærlig er det drømmen. Forstår ikke de som liker og jobbe eller trives på skolebenken. Jeg vil rett og slett ikke gjøre mer enn det jeg vil!

Skulle jeg valgt skulle jeg brukt tiden min på trening, sunt godt kosthold, sole meg mer, være masse sammen med barnet mitt og funnet på alt mulig! Vet jeg ikke kommer langt med denne drømmen, sålangt jeg ikke blir inngiftet i kongefamilien eller finner en styrtrik mann!

For og ikke kjede meg vil jeg såklart holde på med mine hobbyer, og starte opp en egen hudpleieklinikk bare for att jeg har interesse for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Starte egen hudpleieklinikk = jobb

haha... må le av deg siden du ikke vil jobbe, men vil starte egen klinikk

Skrevet

Jeg er enig med HI. Jeg har gått nok på skole, og jobbet i over ti år. Jeg er dritt lei jobben, og gruer meg som en hund til jeg skal tilbake om noen måneder etter permisjonen. Hvordan holde ut der liksom? Bare ordet jobb får det til å grøsse i kroppen, og jeg blir deppa ved tanken. Drømmen er en lett og enkel kontorjobb i 50% stilling med reduserte dager og minst en hel fridag. Da kunne jeg stilt opp 100% for ungene, trent og holdt heimen i god stand uten å stresse vettet av meg. Rett og slett kost meg.

Ja til full lønn og 50%, hehe!!

Skrevet

Starte opp klinikk er på en måte jobb ja, men skulle ansatt så mange att jeg selv bare hadde "eid den" og jobbet når det passet meg selv for og ikke kjede ræva av meg :) HI

Skrevet

Anonym 15.21 her:

Ansetter du meg som kontormedarbeider i 50% da. hehe?

Jeg ønsker minst fri hver onsdag og fredag, og redusert de andre dagene:-)

Skrevet

Åj, jeg er heeelt enig!

Man lever bare en gang, og da skal man bruke om den dyrebare barndommen/ungdommstida på skole.. og så jobbe resten av livet.. tragisk.. Jeg vil være husmor, være med barna mine og mannen min og nyte livet!

Kanskje starte eg gård, så pteter, og slakte dyr, og bare leve på det :) hmmm <3

Skrevet

Og jeg som trodde arbedssky mennesker bare var en myte.

Er det mulig? Hva med å skaffe seg en utdannelse og en jobb man faktisk liker? Som er meningsfylt? Hva med å være engasjert og interessert i noe annet enn seg selv og sitt? Men samtidig få realisert evnene sine? Hva med å være innvolvert samfunnet, i livet og det det innebærer? Hva med å bruke hjernen? Og hva med den gode følelsen av å sørge for seg selv?

Jeg blir helt sjokkert her jeg sitter, men det bekrefter jo bare tidens trend: Giddalause folk som vil ha i pose og sekk, ha penger men ikke gjøre en dritt for det, uengasjerte og selvopptatte til tusen.

Jeg så en dokumentar om Eva Joly her om dagen (beundrer den dama), det hun sa følgende: "Vi lever i en urolig tid. Vi blir aldri tilfreds. Mange ser ut til å tro at det er lykke å gjøre ingenting. Jeg er uenig. Jeg tror lykke kommer når man engasjerer seg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...