Gå til innhold

Om å kjenne liv...er i uke 17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, dumt å alltid ha noe å bekymre seg for...men jeg er i uke 17, er andregangsfødende og tror jeg har kjent litt liv hver dag den siste uken. I dag har det vært mistenkelig stille....Stemmer det at det først er fra uke 28 man daglig skal kjenne liv? Eller kan man allerede fra uke 17 kjenne daglig liv og ha grunn til bekymring hvis det er plutselig stille en dag?

Skal til jordmor i morgen og håper spent på å høre hjertelyden for første gang! Skal også til ordinær ultralyd i neste uke. Utrolig spennende dette her!

Men husker også fra forrige sv.skap at det neppe blir mulig å gå gjennom et sv.skap uten bekymringer for det ene og det andre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du:)

Bekymret er vi vel alle litt igrann iallefall....Men må jo bare tenke at det stort sett går bra:)

Du skal ikke kjenne liv hver dag fra uke 17 nei, tenk det er mange som ikke kjenner noe før de er kanskje 22 uker på vei.

Husker ikke helt fra forrige gang når man skulle kjenne noe hver dag, men tror det var etter uke 28.

Jeg tror jeg har kjent noe allerede, er 15 uker:)

Alt er nok helt perfekt med den lille, masse lykke til:)

Klemm fra ,eg og lille baby i magen:)

Skrevet

Dette bekymra jeg meg og veldig for.. Er også andregangs fødende, og trodde jeg skulle kjenne liv i ca uke 16-17. Men jeg kjente ingenting før i uke 21! Var lenge å vente på livstegn. Plutselig så er det der:)

Skrevet

Noen dager kjenner jeg masse liv, andre dager er det helt stille. Det er veldig forskjellig.

På tirsdag var jeg på ultralyd, og da turnet babyen rundt inni der, og sparket og viftet med armer og bein, legen lurte på om jeg kjente dette, men jeg merket ingenting da.

Babyen er jo ganske liten, så den er jo ikke borti meg slik at jeg merker spark hele tiden.

Er forresten 18 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...