Gå til innhold

Hva synes dere om leksedebatten da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere for at barna skal ha lekser, eller er dere imot?

Jeg synes det settes store krav til oss foreldre, med tanke på all leksehjelpen det forventes av oss. Det forventes at vi skal ha fulltidsjobber, vi skal ta vare på helsen og trene, vi skal følge opp barnas aktiviteter, og vi skal hjelpe de med mye lekser. Det ønskes at vi skal få flest mulig barn....

Før i tiden hadde barna færre lekser, og mødrene var som oftest hjemmeværende. Før var det hovedsakelig lærerne som lærte ungene pensumet. Nå får jeg en følelse av at mye av dette blir lagt på oss foreldre.

Hva synes dere? (Håper ikke dette har vært debattert her før...en stund siden jeg har vært her inne på forumet nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er bra at skolen gir lekser. De trenger jo ikke alltid gi så mye da, men det lærer barna og sitte ned på skole arbeid hjemme. Barna kan vel ikke ha tid til å lære alt de skal i løpet av en skoledag. Og det er fin stund å sette seg ned sammen med barna og ha litt tid sammen med dem.

Skrevet

Når det er snakk om SFO barn er jeg imot. Jeg henter barna mine kl 16. Jeg går hjem fra jobb og vi går hjem fra skolen. Er hjemme kl 16.30. Da lager vi middag og dekker bordet sammen. Etter middag er kl 18.00. Da har de jo lyst til å se barnetv, eller vi spiller spill sammen, og 4 dager pr uke har ungene trening/kulturskole el.a. Da regner vi ikke med bursdager, mors og fars møter osv. Jeg syns det er helt utrolig at vi skal bindes til å sitte med skolearbeidet i den timen man har til rådighet sammen. Dersom SFO kunne vært flinkere til å sette av tid til leksetid i stedet for datatid, eller ungene er for store til SFO er det helt greit med lekser. Vi har bare av og til lyst til å gjøre noe annet i livene våre enn å følge opp skolearbeidet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...