Gå til innhold

Hvor mye sover din 1-åring på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en knert som er ganske var for lyder...

Han har aldri blitt skjermet for lyder, og har sovet ute i vogn fra han var liten.

Men etter ca 1 time våkner han om det er noen høye/brå lyder ute,

Han kan sove 2 timer uforstyrret, men altså bare litt over 1 time om det er lyder.

Det er ekstra sårbart nå som han sver kun 1 dupp, og det blir mange timer fra 13 på dagen til han legger seg i 19-tiden!

Flere med små som noen ganger sover bare 1 time på dagtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har en gutt på snart 1,5 år. Han sover fra 1-2 timer dopp hver dag. Han våkner ca. 7 halv 8 på morgenen og legger seg ca. 20-20.30 på kvelden.

Virker som han ikke trenger noe mere søvn. For han er blid og fornøyd:)

Vi har satt en grense på 2 timer dopp i barnehagen. For hvis han sover mer, våkner han på natten og får ikke sove igjen på lenge.

Hørres ikke så bra ut at knerten deres ikke tåler så mye lyder da.. Kan dere ikke legge han et sted det ikke er noe lyder da? Prøve å legge han i sengen istedet?

Håper det ordner seg!

Skrevet

Snuppa her kan bare sove maks 1 time om dagen. Sover hun mer, blir det problemer med legging. Hun står opp ca 0730, sover i bh rundt 11 og legger seg for natten kl18. Kan hende hun sovner i bilen fra barnehagen, men da blir det bare 10-15 min før vi er hjemme.

Skrevet

Her sover snuppa èn time fra 10 eller 11 alt etter når vi har stått opp (alltid to timer etter hun har stått opp), og èn time fra tre til fire. Sover ute i vogn eller jeg triller henne. Kan stille klokka etter lurene hennes, de varer nøyaktig en time uavhengig av bygningsarbeider på nabotomta eller trafikkstøy:) Har aldri sovet inne så vet ikke om hun hadde fått det til...

Legger seg syv-halvåtte og sover jevnt over hele natten til seks, kommer da over til oss og sover videre til åtte-ni.

Skrevet

Snuppa mi er straks 1 år og er nok av dem som trenger mye søvn. Her blir det "krise" om hun bare sover 1 time. Sover fortsatt ca 8-10 og 14-15. Natt ca 18-6...

Skrevet

Etter at hun begynte i barnehagen for 2 uker siden, sover hun kun 1 time på dagtid. Som regel fra 11-12.

I helgene sover hun gjerne 1,5 - 2 timer. Jeg tror grunnen er at hun sover inne i barnhagen og ute når hun er hjemme.

Hun legger seg kl. 19 på kvelden og sover til 7.30.

Skrevet

Etter barnehagestart er det mye rart ... ;-). Fortsatt som regel to lurer, men den foerste kan starte mellom 9 og 11.30 en gang, og vare fra 40 min til 2,5 time ... trodde det skulle bli mer rutine med barnehage, men det er nesten blitt verre ... Sover fra 19 til 6-6.30 ganske uavhengeig av dagsoving, men er saaaaaa sinnsykt troett og sutrete nesten hele ettermiddagen!

Skrevet

fortsatt to lurer her fra kl. 09.30 til kl. 11.30 og kl. 13.30 til kl. 14.30 +/- en halv time.

Skrevet

sliter litt med det samme som deg, de dagene storebror på 3 år er i barnehagen (2 dager i uka) sover hun gjerne 2 timer. Men de dagene han er hjemme, våkner hun mye lettere fordi han leker, eller roper på mamma osv...

Men jeg er uansett fornøyd da, er ikke SÅ lenge siden hun bare sove 20-30 min i slengen.

Hun legger seg ca kl 20 og står opp mellom 6 og halv 8.

Skrevet

hei;-) Jenta mi sover 3-4 timer,fra ca11-14.30..Hun sover i allslags bråk. Hun var veldig var på lyder før,men etter at hun startet i bhg,sover hun gjennom hva som helst;-)

Skrevet

Jenta mi er 15 mnd, sover i bhg fra ca 11.30 -13.00. Legger seg ca 19-19.30 og sover til ca 07.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...