KaMa Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Hvorfor gjør noen det? Er det ikke egentlig et ganske reint uttrykk for misunnelse?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 det er nok "bare" et mangel på andre ord som kan utrykke sinne og frustrasjon... Men vi burde holde oss for gode til å si slikt til hverandre uten tvil!
Anne-B. Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 I mange tilfeller har jeg inntrykk av at det bunner i misunnelse, og derfor med sinne og frustrasjon som resultat.
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 For meg er en hore en prostituert. Ville aldri, aldri, aldri kalt noen for det som et skjellsord.
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Kjedelig ord, jeg synes "rævglefs" er bedre skjellsord å bruke ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Blant våre nye landsmenn så jo er jo hore et vanlig ord. De kaller alle damer for horer hvis de skal terge. Og det gjør de ofte...
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 Enten det, eller man kan - som jeg nettopp sa og som nettopp ble moderert vekk - se det sånn at de aller fleste er horer, noen for penger av mange menn og noen for penger, nærhet, trygghet, samfunnsaksept og Skeidar-møbler av en eller to i løpet av et liv. Ubrukelig ord uansett, og for den del også misunnelsesbasert.
KaMa Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2009 "Blant våre nye landsmenn så er... " Eh, generaliserer du en så stor gruppe som innvandrere er? Alle innvandrere kaller alle damer for horer? Og uansett, om "alle" innvandrerne som du kjenner til bruker betegnelsen hore på alle kvinner, hva har det med saken å gjøre? De kan uansett forklares med noen hull i forståelsen på vår kultur, normer og uskrevne regler. Hva er norske jenters unnskyldning? Og forresten, er modde her inne nå og moderer alt? Er det ikke lov å skrive "hore"?
KaMa Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. februar 2009 Åh, men den treffer spikeren altfor godt på hode, så det er jo ikke noe rart at det blir moderert bort. Hvem vil vel se sannheten i øya?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 har en "fin" en som er bedre å bruke enn H ordet: Slingrefitte. Går på det samme, men bruker ikke et ord som er ment for prostituerte;)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Feil av meg å generalisere alle; mener pakistanere, x-jugoslaver, litauen, polen. arabiske land, delvis asiater
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #14 Skrevet 25. februar 2009 Sier du det? Jeg har antakelig kontakt med langt flere av disse "nye landsmenn" enn deg, og har aldri hørt ordet brukt i en eneste samtale. Du tror ikke du muligens har litt snever erfaring, og litt vid generalisering?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #15 Skrevet 25. februar 2009 Beveger deg ikke mye på byen du skjønner jeg, i alle fall ikke jobber i utelivsbransjen...
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #16 Skrevet 25. februar 2009 Nei, heldigvis. Men jeg antar at du ikke ser noen av mine utenlandsfødte bekjente der heller, altså holder argumentet mitt.
KaMa Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #17 Skrevet 25. februar 2009 Så alle pakistanere, x-jugoslavere, litauere, polakker, arabere og delvis asiatere i alle aldre, uansett kjønn, kaller alle kvinner for horer? Jeg har jobbet en del i utebransjen og for meg er det ganske ukjent fenomen. Men, bare som en liten opplysning, du møter ikke "alle" innvandrere på et utested. Du møter et lite fåtall, som igjen representerer seg selv og sin egen lille sosiale omgangskrets. At du tror at "alle" er sånn fordi du har møtt dem på jobb er jo ikke annet enn nitrist. At det går an å være så lite reflektert altså.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #18 Skrevet 25. februar 2009 Sug lut, hva mener du med heldigvis? er ikke utelivsbransjen bra nok å jobbe i?
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #19 Skrevet 25. februar 2009 Jo bevares, det var da heller ikke det som var "heldigvis". Men jeg kunne vært mora til alle de andre som er ute "på byen", ergo heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #20 Skrevet 25. februar 2009 Snakk om å kverrulere KaMa. Mener selvfølgelig ikke alle. Hadde jeg skrevet f.eks nordmenn bruker mye ordet "fitte" så hadde du nok ikke kverrulert like mye.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #21 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har en følelse av at utenlandske menn oftest muslimer kaler kvinner for horer rett som det er. har selv erfart det. Men sier ikke at ALLE gjør det!
KaMa Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #22 Skrevet 25. februar 2009 Du generaliserer, og jeg liker svært dårlig generaliseringer. I hvert fall ikke av typen som er full av fordommer. Hadde du skrevet at nordmenn brukte ordet fitte mye, så hadde jeg nok kverulert like mye. Fordi det slett ikke er sant. Det er kanskje sant at folk rundt deg bruker ordet fitte mye, men det sier mer om hvilket miljø du ferdes i enn hva som er vanlig for den generelle nordmann.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #23 Skrevet 25. februar 2009 det er mange "helnoske" tenåringer som syns dette er dagligtale også
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #24 Skrevet 25. februar 2009 Når jeg jobbet som legesekretær så hendte det selvsagt vi fikk litt kjeft fordi folk ikke kunne få time på dagen...det var både etniske nordmenn og våre nye landsmenn som kjfta men de som brukte HORE ordet var KUN våre nye landsmenn... I tillegg er jeg blitt kalt hore av utlendinger bare fordi jeg ikke reagerer når de plysterer etter meg eller gjøre "pule" uttrykk, altså jokker... Når jeg går forbi slike innvandrer gjenger er jeg rett og slett redd og prøver å overse de, da kommer skjellsorda...
KaMa Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #25 Skrevet 25. februar 2009 Takk for at du delte dette, akk, så interessante hverdagsdramaet neffi, men det forklarer fremdeles ikke hvorfor anonyme mødre sitter på nett og kaller andre mødre for horer. Men hvis du ønsker en diskusjon ang innvandreres bruk av ordet hore kontra nordmenns bruk av samme ord, så er jeg åpen for det. Mennesker med annen kulturell bakgrunn enn vår egen bruker ikke språket vårt (som de, i motsetning til oss, ikke har samme forhold til) på samme måte som f.eks anonyme småbarnsmødre på dib. Altså, vi vet hva vi legger i ordet hore, det gjør ikke nødvendigvis folk som har bodd i Norge et par år. For øvrig er det ganske vanlig på andre språk å bruke mye saftigere uttrykk enn det vi gjør på norsk. ..og så kan vi begynne å diskutere integreringsprogrammet som vi har her i Norge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå