Gå til innhold

Urinveisinfeksjon OG soppinfeksjon.. samtidig! Hjelp! Flere?


quack-quack

Anbefalte innlegg

Forrige torsdag begynte det å svi når jeg tisset. Dro til legen fredagen, som konstaterte urinveisinfeksjon ved en tiseprøve. Hun ga meg antobiotika, men selv etter 6 pille rom dagen hele helgen, hjalp det ikke noe. I tilegg begynte jeg å få en tykk hvit utflod, og svi og klø enda mer og var kvalm og vondt i hodet hele helgen.

 

Dro tilbake til legen mandag, og uten å ta en gyn.sjekk(bare forklarte symptomene), sa hun jeg hadde fått sopp. I tileggg viste den nye urinprøven at jeg fortsatt hadde urinveisinfeksjon også.

 

Siden kroppen min tydeligvis reagerte på pillene jeg hadde fått, fikk jeg en annen type jeg skulle prøve. Saken er den at sopp tydeligvis er veldig glad i antibiotika, så fikk beskjed om å først ta Canesten stikkpille mot soppen, så vente en dag før jeg begynte på den nye antibiotikakuren.

Nå er det halvannet døgn siden jeg tok soppkuren, og det har ikke hjulpet det heller.

Spørsmålet mitt er da om jeg burde begynne på den nye pille-kuren? Hvis antibiotika får soppfloraen til å leve bedre, vet jeg ikke om jeg har lyst til det...men på den andre siden kan jeg ikke l urinveisinfeksjonen gå til å bli nyrebekkenbetennelse heller.. jeg spurte legen, og hun sa jeg bare sklle føle meg frem og gjøre det jeg ville nesten..

 

Så nå sitter jeg her, svir og klør som bare det, og får nesten ikke sove siden det gjør vondt. I tilegg er jeg livredd for at det kan skade bebyen på noen måte.. kan vel ikke være bra og ha infeksjoner så nære den ovr lenre tid?

 

Noe nsom vet? eller har vært bote i lignende selv før?

jeg har tidligere hatt både sopp og urinveisinfeksjon, og da har det løst seg helt fint med enkel behandling, men ikke nå tydeligvis..)

 

 

hjelp...!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange mange mange ganger.

Drikk mye sur drikke, gjerne tranebær juice og annen juice. Og spis yogurt. Ikke gå med syntetisk undertøy, og unngå truseinnlegg og bind. Dette er ting som ofte får soppen til å trives godt.

 

Jeg syns canestensalven hjelper litt mot kløen, men som oftest må det en pillekur til. spes når du har spist antibiotika.

 

God bedring. Blærekatar er kjipe saker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det var sånn at man måtte passe på å ta canesten etter en kur jeg.. fordi man dreper alle de sunne bakteriene så soppen har fritt frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del problemer med sopp og masse kløing helt til jeg prøvde en badegele fra Naturalia som heter Kamille badegele og den er fantastisk. Jeg bruker den hver dag og har ingen problemer, Da snuppa var liten badet jeg henne i denne og huden ble så deilig og myk og hun tørket ikke ut.

 

http://www.naturalia.no/produkter/kroppspleie/kamille_badegele_250_ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...