☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Hvordan står det til med formen din?? Her begynner det endelig å gå fremover - har mer energi, kvalmen har gitt seg delvis - er såååå sulten og kunne sikkert spist alt jeg kommer over... I går sminket jeg meg for første gang på 6 uker, hurraaaa - jeg føler meg i så mye bedre form! Enn du da??
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 25. februar 2009 Du Veslemus... jeg har ett par spørsmål til til deg! Kan du kjenne noe til "bevegelser" eller lignende i magen nå? Har hatt flere episoder i går og i dag hvor det kjennes ut som bevegelser innenfra - men jeg tenker liksom at dette bare er tull, må være luft eller noe, men så kommer det igjen, og igjen og igjen, og jeg begynner virkelig å lure?? Kjennes virkelig ut som ordentlige bevegelser altså... akkurat som forrige gang vi var gravide, bare at dette er enda mye mer "lettere" bevegelser og ca 5-6 uker tidligere enn normalt. Så lurer jeg på enda en ting, hvor høy er du? Jeg er bare 160 cm høy (normalvektig), så magen kommer jo uansett fortere på meg enn en som er 180 cm høy... Skal til JM i morgen og gleder meg sinnsykt - håper hun kan bekrefte eller avkrefte tvillinggraviditet - men med disse "bevegelsene" i magen begynner jeg faktisk å tro at det faktisk er tvillinger!!! Er bare 21 timer og 10 minutter igjen til timen i morgen =) Blir spennende!!! Mannen er jo også kjempespent =) Klems
Veslemus Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Hei, jeg har ikke sett denne før nå, jeg.. Formen min er litt opp og ned. Men jeg er ikke fullt så kvalm som jeg har vært! Sliter mest på morgenen nå. Men jeg er veldig sliten og nå har jamen meg bekkenet begynt å verke også. På morgenen klarer jeg nesten ikke å gå, halter meg frem til toalettet Så skal vel til med bekenløsning igjen. Ellers er jeg super lykkelig, det hjelper jo litt I går var jeg hos frisøren! Fik lippet meg, det var deilig. Jeg har fått i meg en del mat i det siste også Så det går fremover. Men blir nok videre sykemeldt, langt igjen til frisk nok til å jobbe på dagtid, merker jeg. Så bra at du er bedre!! =)
Veslemus Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Hei ) Så rart at du spør om akkurat det. På fredag kjente jeg nemlig mine første tegnt til liv inni magen min. Ikke luft, vet hva som er luft! Sommerfugler i magen er så koselig altså Jeg er 157, tynn, har kort mage/rygg. Har bilder på profilen min fra forrige svangerskap. Magen kommer fortere på meg også. Kom tidlig sist også her. Masse lykke til hos jordmor! Svarte på det andre innlegget ditt ang jordmor Lurer på om det er tvillinger her også, siden jeg kjenner liv. Samboeren min er veldig spent, han også.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2009 Hei Veslemus! Da er jeg tilbake fra jordmortimen =) Det tok sin tid - jeg satt der en hel time!!! Var en kjempefin første kontroll og fikk masse info, helsekort ble utfylt, blodprøver ble tatt osv... Jordmor og jordmorstudenten støttet bare oppunder teorien om at det kunne se sånn ut at jeg hadde tvillinger, men bare en UL kan bekrefte 100% - og jeg må vente EN HEL UKE, altså torsdag 05 mars for å få bekreftelsen. Men, JA, jordmor og jordmorstudenten synes livmoren var på størrelse med at det var flerlinger i magen!!! De støttet oppunder teorien om tvillinger, men sa også at jeg var liten av vekst (jeg rager bare 160 cm over bakken) og at jeg er annengangsfødende og da kommer magen og livmoren fortere! Så med andre ord - de kunne verken bekrefte eller avkrefte og jeg må vente i 1 UKE TIL på ny UL som kan bekrefte!!! De sa at det er som å vinne førstepremien i lotto, ikke har vi tvillinger i familien verken på min manns eller min side, ikke har jeg gått på noen hormonbehandling, så det er sjeldent at det kommer tvillinger da, men de bare smilte og sa at jeg fikk vente i spenning 1 uke til når jeg skal på ny UL. Puhhhhh - så det blir en laaaang uke, hehe =) Gleder meg til å høre oppdatering fra deg når du har vært den 05 mars - jeg skal ikke dit før kl 1420, så det blir på slutten av dagen... du skulle jo litt tidligere! Spennende! Vi snakkes =) Klems Klem fra en som er litt glad og litt bekymret...
Veslemus Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Så godt at du fikk en god opplevelse hos jordmor og student. Man kan se, tenke og tyde så mye, men man kan aldri være sikker før man ser det. Det er en spennende uke vi har foran oss, altså. Tenk om vi måtte ventet helt til uke 20 med å få vite.. Det hadde jeg ikke hatt tålmodighet til altså. Bare en uke til UL, må vi tenke Jeg har time halv to, samboeren min har ferie til uka, så han skal bli med =) Det er bare en time forskjell på timene våre, men jeg får vite først, hehe Jeg har fått bekkenløsning så her blir det et langt og slitsomt svangerskap. Klemmer =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå