¤A-09¤ Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Blir litt bekymret over å lese om Hb i svangerskapet. Var hos legen forrige uke (29+3) og de målte Hb til 13,3. Fikk beskjed om at det ikke skulle være over 13,5, mer sa hun ikke om den saken. Leste nå at dette var med tanke på fare for blodpropp i morkaken. I går hadde jeg spor av proteiner i urinen, men jordmor sa at det likegodt kunne være utflod-rester (har MYE utflod). Alle andre mål og verdier er kjempefine, men må si at jeg ble noe nervøs når jeg leste det om morkaken! Hun på labben sa bare: "det var en bra blodprosent!" Tror vel det bare er hormonene som spiller meg ett puss her, er vanligvis ikke en bekymret person! Er nok også redd fordi jeg kjenner en som mistet babyen sin 3 dager før termin pga legen hadde satt henne på jern når hun ikke skulle ha det. Skal iallfall passe på å holde meg unna mat med mye jern i nå! Andre som er i samme situasjon? Er 30+5 i dag.
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Jeg hadde HB opp i over 15 i forrige svangerskap, og nå har den ligget mellom 13 og 14. Spurte legen om dette samme og fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg for, at det var en grense man hadde satt. Finnes uansett ikke noen måte å få ned HB på. Og du var jo uansett ikke over anbefalt grense...
¤A-09¤ Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2009 Takker for svar. Er nok bare jeg som har en litt hysterisk-dag;-) Er så mye man lurer på når man i tillegg er førstegangs.
frua Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Jeg er nede på 10,3. Startet på 11.7 og det er vanlig at den synker utover i svangerskapet. Nå begynner jeg å bli en smule slappere. Jeg har også hatt spor av proteiner pga utflod, men blodtrykket er fint, jeg har minimalt med ekstra væske i beina - regner med at alt er bra da. Jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning forrige gang, og da var blodtrykket HØYT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå