Me myself and I Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Gutten min har fått melkeallegi og jeg trenger litt tips og råd:) Er det noen som har tips og råd til meg så kom gjerne med de. Gutten min er snart 3 år om det har noe å si. Hvordan gjør dere det i forhold til barnehagen? Her får de mat i bhg, må jeg da ta med mat han kan spise eller skal barnehagen tilrettelegge det?
nicknavn Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Det blir mye for deg å sette deg inn i nå, er ikke gjort i en fei å finne ut av alt, min gutt har også hatt melkeallergi, men er nå blitt erklært frisk, etter 3 år med ingen melkeproteiner. Men vil gjærne dele mine erfaringer med deg. Det finnes en del ferdig produkter uten tilsatt melk, melkepulver etc. Slik som margarin og soft flora. Finnes også pølser, fiskekaker å få kjøpt. Kok og kjøl har en brunsaus uten melkeprodukter i seg. Du må nok venne deg til å lese på alt du kjøper, for det meste av ferdigprodukter har melk i seg eller kan ha spor av melk i seg. Alt fra godteri, brød, sausposer osv. Det finnes kokebok beregnet for allergikere, den har reddet meg. Melk kan også skrives som myse o.l. Jeg erstattet kumelk med havremelk, Ica har et eget merke som er billigere enn oatly sin havremelk. Oatly har og en del produkter uten melk, f. eks vanilijesaus. Det finnes også soyayogurt, soyamelk og is å få kjøpt. samt sjokoladekakemiks uten melk og sjokolade. ang bhg, så må du snakke med de og spørre hvilke erfaringer de har med melkeallergi og har de lite og ingen erfaring, så må du nok informere de mye og evt skrive ut alt du finner om melkeallergi. Jeg måtte ha med alt av mat i bhg, samt eget fat, bestikk og kopp/glass. Du må gjerne spørre om alt mulig rart ang melkeallergien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå