Gå til innhold

Får man dekt plastisk kirurgi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig henge bryst.

De er veldig slappe, slik at det ble problematisk å amme.

På Amme pol , sa de t.o.m at ammingen ble problematisk fordi brystene mine var så slappe, siden hele brystet lå i ansiktet på lillemann, fikk han ikke puste, hvilket skal være en teknikk de klarer selv.

Det jeg lurer på , får jeg strammet brystene mine på statens regning, eller må man betale selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså, at man har hengebryst er ikke et medisinsk problem. Du og babyen din må finne en tekninkk som passer for dere. Har du prøvd å ligge på siden i sengen og la baby ligge ved siden av å die? det er mest problematisk i starten av ammingen, men om noen få uker vil barnet ditt klare å justere hodestilling og liggestilling bedre selv og innrette seg etter dine brysts utseende. Kvinner har ammet barn i tusner av år, og jeg er rimelig sikker på at det var hengepupper på damene da å, men de klarte å fø babyene sine fordet:) Så bare finn noen lure tekninkker nå i sterten, så går det seg til.

Staten betaler ikke plastisk kirugi med mindre det er en helsegevinst på det, og strammere bryst er ikke en helsegevinst.. Så beklager, du må nok betale selv. Men snakk med fastlegen din, kanskje ditt tilfelle er så prekært at de invilger, men ikke håp på det.

Skrevet

Hei! :-)

Hvis det er et psykisk/fysisk problem for deg å ha slike bryst, er det bare å ta det opp med legen. Jeg tror at du vil få dekket operasjon.

Skrevet

Fysisk. IKKE Psykisk. Har prøvd.

Skrevet

Joda ;) Jeg fikk dekket min brystreduksjon, fordi størrelsen gikk ut over min PSYKISKE selvtillitt ;)

Stå på ;)

Skrevet

Det er jo bare å spørre, det skulle ikke forundre meg at du fikk puppeoperasjonen dekket. det virker på meg som det er ganske lett.

manglende tenner, derimot...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...