Gå til innhold

Nøtte allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det her inne og hvordan fant dere ut at dere ikke tålte nøtter? Jeg har selv en sterk mistanke om at jeg har fått en allergisk reaksjon. Har spist nøtter som heter orientalsk mix eller noe sånt og begge ganger som jeg har spist dette, har jeg fått utslett i ansiktet. Det rare er at utslettet ikke dukket opp før tidlig neste morgen. Jeg spist dette senest i går kveld og da dukket altså utslettet opp i dag tidlig. Ble veldig rød i ansiktet og det hovnet opp litt i tillegg til at jeg fikk spredte røde flekker rundt i ansiktet, ikke ellers på kroppen. Fikk beskjed fra legen forrige gang dette oppsto om å smøre på en mild kortison krem og ta en zyrtec. Nå har jeg bestilt time hos lege for å få tatt en grundig allergitest. Vil ha klarhet i dette om det er en spesiell type nøtter, eller nøtter generelt som jeg reagerer på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samober har ekstrem nøtteallergi, men han kaster opp av det. Han har nå kuttet ut sjokolade, og har ikke vært dårlig enda i år!!! Han tok allergiprøver hos legen, som gjorde veldig utslag på nøtter. Da gikk det liksom opp et lys for han. Svigermor jobber på Voksentoppen og legene der sier at det er nøtter i all sjokolade.

Skrevet

Jeg spiser jo vanlig sjokolade og har ikke merket noe som helst av reaksjon. Men jeg innbiller meg at det er noe med denne mixen som heter orientalsk blanding, siden det slo ut likt begge gangene jeg spiste det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...