ladand# 02.09.06 Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Har hatt vondt i tennene mine siden desember og det er ingen tannleger som finner ut hvorfor. Av den grunn må jeg ta smertestillende (tatt Paracet, vet at Ibux ikke er bra). Må ta det hver dag, men prøver å begrense det så mye jeg kan. Men vet jo ikke om jeg er gravid. Noen som vet om det er skadelig for barnet? Er jo livredd hvsi det kan ha noen skadeeffekt.....
priscilla¤jente06+feb.baby11¤ Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Det som er veldig viktig er at man leser pakningsvedlegget som følger med tabletter og div. Der vil det stå om det kan tas og eventuellt mengder som kan tas når man er gravid. Håper dette hjalp
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har også gått med tannverk siden romjula og gud bedre og hælle måne så vondt det er til tider. Smertene har vært der mer eler mindre konstant døgnet rundt og det er så vondt at jeg ikke klarer å prate og tårene bare spretter så fort virkningen av smertestillende er borte. Jeg prøver å holde meg unna ibux for den kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Paracet derimot kan man ta inntil 8 stk pr døgn. Må innrømme at enkelte dager har jeg tatt 10 i døgnet. Smertene er utrolig intense og tannlegen finner ikke noe galt. legen sier det kan være bihulene så jeg har tatt rhinexin-kur i 14 dager og så fikk jeg ørebetennelse for et par uker siden og da fikk jeg antibiotika. Men smertene er der fortsatt...... Vet snart ike hva jeg skal gjøre....
sheba83 Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 man bør ikke ta mer enn 6 paracet om dagen nr man er gravid, og helst ikke flere ellers heller. iallefall hvis legen din ikke har fortalt deg at du kan ta flere.
Har fire go`inger Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Jeg spurte gynekologen om dette ifb med at jeg hadde en SA på julaften. Jeg hadde tatt en del paracet ifb en sterk influensa - men innenfor det som står på pakningsvedlegget. Hun mente at dette ikke var sannsynlig årsak til SA. Men som hun sa, man kan ikke egentlig vite helt hva som forårsaker en SA.... Jeg prøver å bli gravid igjen, og denne gangen tar jeg verken paracet eller drikker noen form for koffein - men jeg har sikkert blitt i overkant forsiktig - er så redd for at det skal gå galt, hvis jeg blir gravid igjen. Men dersom du har sterke smerter, kan jeg egentlig ikke se at du har noe alternativ. Det er jo ikke sunt å være redusert pga smerter heller for et foster.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Da jeg gikk høygravid og hadde svangerskapsforgiftning og ekstrem hodepine fikk jeg komme inn til overlegen på føden og hun sa at paracet kan man ta inntil 8 om dagen som høygravid. Men så klart, man bør jo unngå det så lenge man kan, men det er slett ikke godt å ha sterk tannpine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå