Gå til innhold

Om kontantstøtte?noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at om man har barnet i privat barnehage, så kan man samtidig få kontantstøtte? stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har du barnet ditt i full tid så får du ingen kontantstøtte. Men har du barnet i redusert tid i bhg, f.eks 50% så kan du søke om å få de resterende 50% i kontantstøtte(1651,50kr) i mnd.

Private bhg koster ikke noe mer en de offentlige sånn som det er i dag.

Og du får fradrag på skatten på lik linje med de som har offentlig.

Men pass på at bhg sender inn papirene til ligningen:)

Håper dette ga svar på spørsmålet ditt:)

Skrevet

jeg aner ikke men de hadde vært veldig fint for gutten våres går i privat bhg :)

men jeg fikk brev fra nav om at jeg fikk støtte ut februar og da var de slutt.. så jeg regner ikke med det egentlig...

Skrevet

Kommer helt ann på om denne får statsstøtte eller ei...

Om den ikke får det, er den nok ikke godkjent, og regnes heller som svart dagmamma..

Har du barnet/barna i park, får du mer kontantstøtte enn du ville ha fått på redusert plass i vanlig bhg (pga mindre timeantall hver dag. Som regel 10-15)

Skrevet

Man får ikke kontantstøtte uansett hvilken barnehage barnet går i. bortsett fra av at du kan ha rett på halv kontantstøtte om barnet foreks har halv plass i barnehagen..

Men er barnet hos dagmamma. Da får du kontantstøtte..

Også var det en over her spm sa at det ikke var forskjeld på prisene på privat barnehage og komunal barnehage.. Det stemmer ikke her som jeg bor i vertfall. Vi har nettopp fått plass til yngste mann i komunal barnehage nå. Og etter vi byttet fra privat til komunal sparer vi 1000 kr mnd og det er mye penger....

Så det er forskjeld.

Skrevet

Bare kaste inn et spm her jeg..

Min mor er hjemmeværende og har tilbudt seg til å være dagmamma for lille nurket det første året (Jeg syns det er alt for tidlig å starte i barnehagen når nurket er 1 år så ønsker å drøye til nurket er hvertfall 1.5 år. )

Vil det da si at vi kan motta kontaktstøtte siden vi bruker dagmamma?

Har ikke helt satt meg inn i detta med kontantstøtte..

Skrevet

marthemor09 Ja, du får kontantstøtte. Har du dagmamma så får du støtte til barnet er 3år.

Skrevet

Oi, dette visste jeg ikke.

Da er det jo ikke så dumt å tenke på dagmamma i begynnelsen heller egentlig.

Bortsett fra at jeg er skeptisk, så vil jo vite at barnet har det veldig bra.

Skrevet

Går barnet i bhg med offentlig driftstilskudd (også private) får man ikke kontantstøtte, med mindre du har avtalt redusert tid. Da kan du få delvis støtte. Går barnet hos dagmamma eller i barnepark, får du FULL støtte:)

Skrevet

Jeg driver privat familiebarnehage, og vi mottar statsstøtte for å drive. Dvs at du ikke får kontantstøtte om du har barnet i privat barnehage.

Her jeg bor, i Trondheim, er det i alle fall maks pris for å ha barnet i barnehage; uansett om den er kommunal eller privat. Prisen nå er kr 2330 pluss kostpenger for 100% plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...