Gå til innhold

Om mandelbrød og gamle damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandelbrød bør inn under kulturminnevernet akkurat som oss gamle damer som liker dem. Og skårunger som vil ha en bit får spørre pent i tre eksemplarer med gjennomslag og stempel, Siklis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt som bakern lager, forma som marsipanbrød, lyst og lekker, masse mandelflak utapå og i deigen, og gjerne dyppa i sjokolade på endene. Nærmeste baker lager dem i tillegg syndig store, så jeg NESTEN fikk følelsen av at det ikke var meninga å gå og gomle dem i seg fra ende til annen helt alene, men at de skulle skives pent og serveres til kaffe for en seks-sju stykker. Men jeg slo fra meg den tanken og gannet den.

Skrevet

Åh, det hørtes godt ut.. Sender inn søknad i tre eksemplarer sporenstreks!

Skrevet

*stempler som svarte juling, mens magen rumler*

Gjest Siklerotte
Skrevet

Det er ikke så mange unger som vil ha en bit av det der, da. Alle som liker mandelbrød og faktisk forsvarer det kan i samme sleng bytte fødselsår til 1926.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, du er født i 1999. Da er du ti år gammel, om du er født i 1926 er du 83 år gammel. Jeg vet ikke hvordan det var med matematikken på 30-tallet, men yngre er du definitivt ikke. Heller 73 år eldre.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hets er en ting kjære deg, å belyse fakta er noe annet;)

Skrevet

Skal jeg rett og slett tolke dette som at du ikke føler deg tilstrekkelig moden for mandelbrød?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...