Gå til innhold

Kontantstøtte.... se hit dere som har peiling....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått kontantstøtte i dag?

Sønnen min ble tre år nå i Februar, men det står i en bok jeg fikk på fødeavdelingen at man mottar kontantstøtte til og med den måneden barnet fyller tre år. Og det er jo denne måneden.

Men ingen kontantstøtte.....

Prøvde å ringe NAV med de måtte ringe meg tilbake... og det tar jo sin tid.. :(

Noen som har peiling her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nei, nei.... Noen må SVARE... :)

Skrevet

Nei kontantstøtten gjelder til mnd, før de fyller 3 år, så du har fått din siste.

Skrevet

De rød/grønne endret dette for å spare penger, da Storebror var liten gjaldt det fra 1-3år

Nå er det fra mnd, etter de har blitt 1 år og til mnd før de fyller 3år, sjekk årstall på boka du fikk på føden.

Skrevet

Du har nok fått din siste kontantstøtte.

Skrevet

Men jeg har jo fått et barn til siden da, og i den spebarnsboka vi fikk på sykehuset nå i Mai 2008 så står det akkurat det samme !!! ??

Det står fortsatt at man får fra og med DEN måneden barnet fyller tre år... i boka datert 2008 - 2009 !!

Skrevet

.§ 8. Støtteperiode

Kontantstøtte ytes fra og med kalendermåneden etter at rett til kontantstøtte inntrer, til og med den kalendermåned rett til kontantstøtte faller bort. Kontantstøtte ytes likevel ikke lenger enn til og med kalendermåneden før barnet fyller 3 år.

http://www.nav.no/rettskildene/lov/L19980626-41_K3

Nav sine sider dette.

Skrevet

Der var det som om jeg fikk en diger stein i magen ja... Null inntenkt utenom barnetrygden som MÅ gå til mat... - og ganske nøyaktig tretusen i regninger foran meg som jeg hadde regnet med å bli kvitt nå.

FAEN !!!

Det står helt klart i de bøkene vi får på sykehuset som liksom skal være helt oppdatert at man får kontantstøtte tilog med den måneden barnet fyller tre år.

Dumme, dumme meg som har stolt på det som står der.

Tror jo man kan stole på det man får uttdelt på sykehuset :(

Skrevet

Da er nok ikke boken oppdatert, og det er jo veldig dumt mht at flere tenker som deg.

Skrevet

Ja. Æsj.. æsj, æsj og dobbeltæsj.

Jeg snakket med NAV nå og dere har helt rett. Jeg får ikke mere kontantstøtte.

Var sikkert litt tullete av meg å bare forholde meg til den boka også, skulle sjekker direkte fra Nav, jeg har jo nett og alt.

MEN!!!

Min samboer kommer jo til å få endel feriepenger... Er det mulig for han å be om å få utbetalt litt av disse nå? Foreksempel... tja.. 3000 kroner.. også resten som vanlig til sommeren?

Noen som vet dette?

Nå trenger jeg tretusen kroner.... :(

Skrevet

Ja, det burde ikke være noe problem.

Så sant han har en økonomiavdeling med litt velvilje.

Lykke til, alltid surt når man regner med penger som ikke kommer:-/

Skrevet

Ja , jeg er ordentlig sint på meg selv nå. Jeg kunne strengt tatt unngått de regningene jeg sitter med her nå også.

Jeg skal be han spørre om å ta ut litt av feriepengene nå. Søren og altså :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...