godiva med 3 gull Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Kampsaken min er fødselsforberedende akupunktur Flere som har erfaringer. Og da mener jeg ikke de få nålene de fleste JM kan sette. Mener å gå til en akupunktør!! Gjorde selv det med min nr 2 etter en LAAAANG fødsel med nr 1 (57t og 40 min) Igangsatt 17 dager over termin uten å være moden overhode. Begynte i uke 35 og gikk 1 gang i uken, og oftere på slutten. Første rundene gikk direkte på modning og løsning av bekkenbånd, etterhvert ble nålene satt på punkter som gikk direkte på fødsel. Kom ikke igang av det, men da jeg ble satt igang 14 dager over termin tok det snaue 5 timer fra kuren var satt til jeg var i dusjen!!! Uten en eneste kynner i forkant. Så dette anbefaler jeg veldig! Korter ned åpningsfasen, ofte med FLERE timer. Nå er jeg 28+2 og beg med akupunktur om 6 uker
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Jeg tok dette flere ganger i forrige svangerskap, startet vel i uke 37-38. Brukte ihvertfall en haug med penger til ingen nytte. Ble satt igang 14. dag over , riene kom kl. 14 og babyen var ute 0035.
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Hei! Er inne på besøk. Eg fekk guten min for tre mnd sidan, men synest det er kjekt å følgje litt med her inne. Ville berre seie at eg var førstegongsfødande og tok modningsakupunktur frå veke 36. Frå eg kom på føden med 2 cm opning til babyen var ute tok det åtte timar. Seks og ein halv av desse hadde eg berre menssmerter nederst i magen. Jordmor sa tidlegare på dagen at eg var veldig mjuk og moden, så eg er i alle fall ikkje i tvil: Blir det fleire barn er det 100% sikkert at eg skal ta modningsakupunktur. Å korte ned fødselen med timar er verdt nokre tusenlappar! Så skal det seiast at eg har også høyrd at det ikkje er alle det fungerar like bra på, men det kan ein jo ikkje vite utan at ein prøver det, så eg anbefalar på det varmaste å prøve!!
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har tatt akupuntur med mine to første. fra uke 35 og utover i svangerskapet. Med nr 1 hadde jeg 7,5 cm åpning da jeg kom på klinikken å fødte 3-4 timer etter siste nålen var fjernet på siste behandling.. Med nr 2 hadde jeg 9 cm åpning da jeg kom til klinikken å fødte også denne gang 3-4 timer etter siste nålen var fjernet etter siste time:) Med begge disse fødslene hadde jeg faktissk ikke vondt før noen få rier før pressriene kom å vipsså var guttene mine ute.. Selvfølgelig hadde jeg ubehag før de riene før pressriene men det var ikke verrre en at jeg lå og snakket medsamboeren min og jordmoren å lo og spøkte og sang til musikken på radioen. Så jeg har begynt på det samme med denne lille tassen her.. Gleder meg faktisk til fødselen å tiden etter:) Så jeg anbefaler modningsåkupuntur på det sterkeste, så de tusenlappene det koster er det absolutt verdt..
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Fødte til termin. Gikk til akupuktør fra uke 35 en gang i uka. Var førstegangsfødende og fødte i seteleie. Kl.10.00 gikk slimproppen, kl.12.00 var jeg på rutineultralyd og sjekk, var da moden og hadde 1 cm åpning, kl 15.00 fikk jeg første ri, kl.02.30 gikk vannet, kl 03.00 kom vi på sykehuset og da var jeg ikke i aktiv fødsel ennå. Kl. 06.00 hadde jeg 4 cm åpning, kl.10.55 var babyen ute. Totalt 20 timer, men kun 6 timer aktiv fødsel. Dette er veldig lite for førtegangsfødende og setefødsel. Sikker på at akupunktur hjalp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå