lego Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Jeg skal til legen kl 12 i dag, svangerskap. Skal jo ha med urinprøve av morgenurin, skal den settes i kjøleskap så lenge? Eller stå på badet?
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 jeg har hatt min i pose i veska flere ganger, så tror ikke det har så stor betydning:-)
lego Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2009 Haha, det har jo jeg hatt også! *dumme meg* Skulle nesten tro ammetåka har kommet og tatt meg alt, klarer jo ikke å tenke klart i det hele tatt om dagen... :s
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 hehe, jaah, den ammetåka er smittsom om dagen. Veldig lett å pådra seg:-)
lego Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2009 Gubben er helt frustrert over meg om dagen, fordi jeg går helt i min egen verden. Er ikke snakk om å tenke gjennom ting engang liksom... Lurer på hvordan jeg blir når jeg faktisk begynner å amme igjen da... Ta med meg babyen og sperre meg inne for en periode... *hihi*
Gjest Orkideen Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Urinprøver som ikke skal undersøkes innen en time skal settes i kjøleskap for å få riktig resultat.
lego Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2009 Hvor stort kan avviket på resultatet være da? For da har vel egentlig jeg fått feil resultat hele svangerskapet.... :s
Gjest Orkideen Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Jeg vet ikke hvor stort avviket er. Jeg jobber som sykepleier på en sengepost på et sykehus, der er det veldig viktig at urinprøvene settes rett i kjøleskapet frem til laboratoriet åpner. Legen og jordmoren min gav også beskjed om at det var viktig å sette prøven i kjøleskap når jeg hadde time sent på dagen. Vet at bakterier har gode vekstvilkår i romtempertur.
lego Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2009 Hmm.... Aldri fått beskjed om å sette urinprøven i kjøleskap jeg... Ikke har jeg hatt muligheten til det heller egentlig. Men har blitt spurt noen ganger om det er morgenurin, så de ser kanskje litt an ettersom jeg alltid har hatt med morgenurin... Sann i forhold til bakterier ol tenker jeg...
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Den skal alltid rett i kjøleskapet, har jobbet som legesekretær i 5 år og hvis den ikke står i romtemp. vil det blir noe utslag på leucocytter,når vi da sender prøven til dyrkning blir svaret ofte at prøven er forurenset...det kan skje ved at det enten ikke er morgen urin, eller at den har stått for lenge i romtemperatur eller det er vaginalsekret som har kommet i urinprøven under prøvetakingen, man skal alltid ta midtsrålen når man tiss, altså tisse litt først og så føre uringlasset inn i mindtstrålen og ta det vekk før du er ferdig med å tisse, slik tar man en korrekt urinprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå