Gå til innhold

Det å gifte seg i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kommende mann har lyst til å gifte oss i utlandet, vi tenkte å reise til utlandet på bryllupsreise og samtidig gifte oss der.

Vi ønsker å gifte oss, men har ikke råd til å ta med oss slekt og venner, egentlig ikke forlovere heller siden vi da må betale for fire stk ekstra.

Det jeg lurer på er om forloverne kan skrive under på papirer i norge slik at vi kan reise alene å gifte oss.

Dette høres ikke ut som det mest romantiske bryllupet når jeg skriver det ned, det viktigeste for oss er ikke å ha en haug med mennesker der, det viktigeste er at det er oss to som lover evig troskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

slik som du skriver er slik vi skal gjøre det :-)

Det første vi gjorde var å kontakte ambassaden i det landet vi ønsket å gifte oss i. Fikk oppgitt ledige datoer og valgte en dato som passet oss.

Det kan være lange ventelister på enkelte ambassader, så det lønner seg å være tidlig ute.

Forlovere/vitner skriver bare under på forlovererklæring her hjemme. Vi sendte forlovererklæringene inn sammen med de andre papirene til skatteetaten.

Du gir bare beskjed til ambassaden om at du ikke har med vitner selv, så ordner de det der.

Vi skal gifte oss i april, så det nærmer seg. Gleder meg kjempemasse. En hel langhelg sammen med min kjære, uten unger!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar, nå blei alt så mye klarere :-)

Lykke til i april, og takk for gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...