Gå til innhold

har noen her kronisk bekkenløsning ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk barnet mitt for 3 år siden, men sliter med store smerter i hoftene.. Gikk til fysioterapaut fra uke 12 da jeg var gravid til barne mitt fylte to, uten at noe hjalp. Har prøvd kiropraktor, men uten hell.. Nå som barnet mitt blir tyngre og jeg har mer å jobbe med jobben og sånnt, blir det bare værre for meg. Jeg klarer ikke å gå skikkelig og sover dårlig om nettene, fastlegen min har lite forståelse for meg her og jeg føler bare jeg klager uten nytte han slår fast på at det ikke er kronisk, mens min fysioterapaut har sett hvor dårlig jeg er, han har også sagt at det virker som det går ut av "ledd" ofte, for han må sette bekkenet "på plass".. Han ser at det ene benet er lengre enn det andre.. Hvordan får man finne ut om man har kronisk bekkenløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var 8 år mellom mine to barn, og fikk smerter i bekken med førstemann som varte til slutten av graviditeten på nr. 2. Altså hadde jeg smerter i over 8 år. Fikk aldri noen diagnose, eller ordentlig hjelp. Bare meningsløse treningsopplegg som aldri hjalp, heller snarere gjorde vondt verre.

I svangerskap nummer to fikk jeg henvisning til en fysioterapaut som jeg føler virkelig tok meg på alvor. Hun gav meg ikke treningsopplegg men varmebehandling og masse massasje. Det hjalp meg så stort at smertene forsvant den siste måneden før fødsel (sikkert kombinert med at hodet til barnet seg ned i bekkenet), og jeg har vært smertefri inntil nå for noen uker siden i svangerskap nr. 3.

Jeg har fra før div, "feil" i ryggen, så det hjelper sikkert ikke akkurat. Vet ikke hva som skal til for å få diagnosen kronisk bekkenløsning. Hør med legen din vedr. det. Og er h*n ikke villig til å hjelpe deg, bytt fastlege ;)

Ellers kan du lese her:

http://www.lunestad.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...