Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det normalt mellom forsøkene?

Mitt første forsøk ser ut som går dårlig. Skal ta blodprøve i morgen for å få det bekreftet, og jeg begynte å tenke på hvor lang tid det tar før vi setter i gang med neste forsøk. Fikk ingen til frysing ved 1 forsøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vanlig praksis er at man skal ha to menstruasjoner før man starter på ny runde. Det vil si mensen du når som helst får nå, og så kan du ringe og avtale nytt forsøk når du får mensen neste gang.

Av erfaring så anbefaler jeg at det går litt mer tid mellom. Vi hadde fire forsøk på ett år, og det er i tøffeste laget. Men det er viktig at dere føler hva som blir riktig for dere. Husk at man skal ha et liv mens man prøver å få barn også.

Lykke til!

Skrevet

Noen av klinikkene krever at man venter tre menstruasjoner. Dvs mensen du får rett etter mislykket forsøk, så en mens til, og så kan man ringe inn den tredje mensen og starte i den syklusen.

Andre klinikker krever som Sissel sier en måned kortere venting.

Skrevet

Enig med du at det faktisk er bra dette med at det blir litt pause imellom forsøkene. På Riksen går man 3 mnd. mellom hvert fersk, og da får man liksom levd litt "normalt" også. En annen ting er at kroppen har godt av å hente seg inn igjen etter den harde påkjenningen man utsetter den for. Jeg vil tro at sjansen for å lykkes er da større enn hvis man bare kjører på maksimalt. Jeg har hatt 3 forsøk etter hverandre nå pga. ett fersk negativt og så to frys rett etter hverandre og blir det negativt nå så kommer jeg faktisk til å be om en mnd. pause for jeg kjenner dette tar på, selv om jeg har 4 igjen på frys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...